A zsámbéki drivingcampen tartotta az I.D3 bemutatóját a Volkswagen márka hazai importőre a Porsche Hungária Kft. A viszonylag feszített tempó miatt sajnos csak az orrunkat nyomhattuk bele az élvezetbe, így autósnyelven mondva egy előszériás bemutató következik most.
Jónéhány évvel ezelőtt, – talán többen még emlékeznek rá – volt egy ilyen Golf hirdetés: Kovács úr 26 év elteltével megvette élete második autóját, haladva újabb húsz évet az időben ma ez a szlogen úgy folytatódhatna, hogy: Kovács úr megvette élete harmadik autóját.
Körülbelül ez az érzés fogott el, amikor megláttam és néhány kilométeren keresztül ki is próbálhattam a márka új elektromos autóját az I.D 3-t.
Mintha a digitális kor egy újabb emblematikus modellje öltött volna formát az I.D 3-ban. Mondom ezt annak ellenére, hogy az elektromos autók piaca évről-évre bővül és egyre jobb autók készülnek, hiszen a hatótávok egyre nagyobbak és használhatóságuk is egyre jobban igazodik a mindennapi élethez.
Egyébként enyhén szólva sem vagyok elvakult elektromos autó rajongó. Kövezzenek meg, mert miközben megértem a 21. század üzenetét, környezetünk védelmét valahogy ott legbelül mégis csak sír a lelkem a benzingőzért. Éppen ezért talán mindig is a kelleténél nagyobb volt bennem a szkepticizmus az elektromos autókkal szemben. Ezt a lappangó ellenszegülésemet leginkább a másodlagos ökológia lábnyom, a töltés lassúsága a drága és a még mindig elégtelen kiszolgáló infrastruktúra indukálta, indukálja. De az I.D 3 kapcsán be kell valljam férfiasan, hogy meginogtam az elektromos autókat illetően. Egyrészt piszok jól néz ki, másfelől a „passátnyi” az utastere és a közel négyszáz liternyi csomagtere is rendben van. Ezek summája pedig akár egy jól használható családi autóvá is tehetik az I.D 3-t.
A márka új elektromos üdvöskéje háromféle akkumulátor csomaggal érhető el. Az alapverziót a 45 KWh, a köztest az 58 kWh-s jelenti, míg a legnagyobb hatótávolságot a 77 kWh akkucsomag biztosítja. A legkisebb 300, a közepes 420, a legnagyobb teljesítményű akkumulátorral felszerelt I.D 3 pedig 549 kilométert képes megtenni egy teljes feltöltéssel. Ez utóbbi akkupack, akár 125 kWh teljesítménnyel is tölthető, így akár harminc perc is elegendő ahhoz, hogy hetvenszázalékra feltöltsük.
Az akkumulátorcsomag padló alatti elhelyezése miatt a kocsi súlypontja alacsony, ami a jó futóművel együtt igen nagy stabilitást ad. Az I.D 3 hátsókerékmeghajtása pedig bizonyos körülmények között némiképp azonban kárpótolhatja azokat, akik szeretnek csapatni.
Az autó utastere és fedélzete is jövőt idéző, hogy őszinte legyek igazából ebben el sem tudtam mélyülni, úgyhogy ez majd egy következő történet lesz. Addig is az biztos, hogy többszínű hangulatvilágítás és bővíthető klímaberedezés van benne.
Az legkisebb akkumulátorcsomaggal rendelkező változat 11 millió forint körül alakul majd.