MiFérfiak.hu

A Hyundai Kona Electric 1026 kilométerrel új hatótávolság-rekordot állított fel

KONA EV teszt

A Hyundai Motor elektromobilitási elképzeléseinek sikerét igazolva hatótávolság-csúcsot döntött a Kona Electric három példánya. A kihívás egyszerű volt: akkumulátoruk egyetlen feltöltésével mindhárom autónak legalább 1000 kilométert kellett megtennie.

A tisztán elektromos, szubkompakt szabadidőjármű magabiztosan teljesítette a feladatot: a tesztautók pontosan 1018,7, 1024,1 illetve 1026,0 kilométer megtétele után álltak meg. Az akkumulátor 64 kWh-os kapacitásának fényében mindhárom érték önmagában is rekordnak számít, hiszen az autók energiafogyasztása (6,28, 6,25, illetve 6,24 kWh/100 km) messze kedvezőbb volt, mint a WLTP norma szerint mért, szabványos 14,7 kWh/100 km érték.
Mindhárom Kona Electric gépkocsi teljesen széria állapotban érkezett meg a Lausitzring versenypályára: ez a WLTP norma szerint 484 kilométeres hatótávolságot jelent. A 150 kW / 204 LE teljesítményű városi crossovereket a három napos tesztprogram során váltott sofőrök vezették, a gépkocsik segédrendszereinek beállításához nem nyúltak. Ez a két tényező fontos előfeltétele volt a Hyundai hatótávolság-kihívásának.

A Lausitzringet 2017 óta működtető Dekra szervezet gondoskodott arról, hogy a takarékossági rekordkísérlet során minden a tervek szerint menjen végbe. A Dekra mérnökei folyamatosan felügyeletük alatt tartották a járműveket, és mind a 36 vezetőcserét feljegyezték.
A Lausitzringen három csapat versenyzett egymással: az egyik az ismert autós szakfolyóirat, az Auto Bild tesztpilótáiból állt, a másikban a Hyundai Motor Deutschland alkatrészpiaci részlegének szerelői álltak rajthoz, míg a harmadik csapatot a vállalat sajtóosztályának és termékmarketing részlegének a munkatársai közül toborozták.

Noha a versenykiírás nem tiltotta a klímaberendezés használatát, egyik csapat sem akarta megkockáztatni, hogy a 29°C-os külső hőmérséklet mellett értékes kilométereket veszítsenek a légkondicionáló működtetésével. Ugyanebből a megfontolásból nem kapcsolták be a Kona Electric multimédia rendszerét; az akkumulátorokban tárolt energiát kizárólag és teljes mértékben a járművek hajtására fordították. A közúti közlekedés szabályaival összhangban a járművek felkapcsolt nappali világítással közlekedtek. Mindhárom autón a gyárilag felszerelt, csekély gördülési ellenállású Nexen Nfera SU1 abroncsokat használták, 215/55 R17 méretben.
A csapatok az 1000 kilométert meghaladó távon 29 és 31 km/óra közötti átlagsebességgel haladtak. Ez első hangzásra lassúnak tűnhet, ám a teszt során a belvárosi közlekedésre jellemző körülmények között (csúcsforgalmi dugók, lámpaváltások, 30 km/órás lakó-pihenő övezetek) haladtak a versenyzők. „Ezzel a teszttel a Kona Electric hitelesen demonstrálta azon képességét, hogy takarékos, környezetbarát életmód-szabadidőjárműként álljon ügyfeleink rendelkezésére.” – mondta Jürgen Keller, a Hyundai Motor Deutschland GmbH ügyvezető igazgatója. „A teszt bebizonyította, hogy a modell alkalmas a mindennapi használatra, valamint, hogy a Hyundai elektromos járművei esetében soha többé nem kell a hatótávolság miatt aggódnunk.”

Exit mobile version