Magyarország első bulvármentes online férfimagazinja

BMW R5 Hommage – múltidézés bajor módra

1

A BMW jó néhány klasszikusnak mondható járgányt gyártott már le az évek folyamán. És nem csak négy-, hanem kétkerekű klasszikusokat is! Az R5 Hommage egy 80 évvel korábbi modell előtt kíván tisztelegni.

BMW R5 Hommage

Az 1930-as években a BMW élen járt a motorkerékpár gyártásban. A többiek csak kullogtak a bajorok mögött. Ezt bizonyítja az a tény is, miszerint a BMW gyártott elsőként hidraulikus teleszkópokkal felszerelt motorokat.

 

Az R5-ös modell piacra dobásakor (pontosan 80 évvel ezelőtt) a kétkerekű olyan technológiai arzenált vonultatott fel, amely hosszú időre meghatározta a kategóriát.

BMW R5 Hommage

Könnyű volt és harapós. A 24 lóerős R5 akár 140 km/h-val is képes volt repeszteni. Akiknek ez is kevés volt, azok számára a BMW egy évvel később kiadta az R5 SS (SuperSport) verziót, amely néhány plusz lovacskának hála már a 160-at is elérte.

 

Aztán a második világháború sajnálatos módon félbeszakította a motorok fejlődési pályáját. Miután minden visszatért a normál kerékvágásba, a bajorok visszatértek az R5 dizájnjához és prototípusként felhasználták az újabb modellek fejlesztésénél.

BMW R5 Hommage

Most pedig – nyolc évtizeddel az eredeti R5 megszületését követően – a BMW úgy döntött ideje felidézni az egykori klasszikust és tisztelegni előtte. Az R5 modern interpretációját egy eredeti motor köré építették fel – javarészt kézzel készített alkatrészekből.

BMW R5 Hommage

BMW R5 Hommage

Megosztás

1 hozzászólás

  1. Pingback: Le French Atelier BMW R80 – a szofisztikált versenymotor • Mi Férfiak

Szóljon hozzá

FIGYELMEZTETÉS! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek a kiskorúakra káros hatással lehetnek!
Kipróbáltuk a flotta autók emblematikus modelljét a Ford Mondeot. Nézd meg mit tud a megújult csapatjátékos!

» Megnézem «