Az új páncélozott Mercedes-Benz S-osztályról minden titokzatos – még a bemutatkozása is, mint kiderült. A német márka a múlt héten csendben bemutatta az új S680 Guardot “államfők és üzleti vezetők” számára, akik egyszerre szeretnének dekadens és diszkrét módon utazni, akár robbanások vagy lövések sorában is.
Az új S-osztályon alapuló, áthatolhatatlan négykerekű erődítmény a hírek szerint közel 5 tonnát nyom és VPAM VR10 minősítéssel rendelkezik.
Ez a személyautóknál elérhető legmagasabb szintű ballisztikai védelem, ami azt jelenti, hogy az impozáns autó ellenáll egy rohamlövegből kilőtt golyózápornak vagy két kézigránát detonációjának.
A páncélozott Benz új védőkarosszériával és erős, többrétegű polikarbonát üvegablakokkal frissült, amelyek közel 4 hüvelyk vastagságúak.
Speciálisan gyártott Michelin PAX run-flat gumikon közlekedik, amelyek nagyjából 19 mérföldön át gurulnak, még akkor is, ha defektet kaptak. Fel van szerelve egy fedélzeti tűzoltó rendszerrel és egy vészhelyzeti frisslevegő-rendszerrel is, ha tűz, füst vagy gáz támadna.
“Egyetlen más sorozatgyártású szedán sem teljesíti ilyen átfogóan a polgári járművek legmagasabb védelmi osztályát” – mondta Dirk Fetzer, az S-osztály termékmenedzsmentjének vezetője egy nyilatkozatban. “Ugyanakkor a minőség és a tartósság a kiterjedt fejlesztési és tesztelési tevékenységnek köszönhetően szériaszintű. Az új különleges védelmi változat megvédi azt, ami számít.””
Ami a teljesítményt illeti, a golyóálló gárdában egy ikerturbós 6,0 literes V-12-es motor található, amely a Maybach S680-hoz hasonlóan 604 lóerő leadására képes. A forgatónyomaték azonban 664-ről 612 lóerőre csökkent. A hatalmas jármű súlya miatt viszont a sebességet 118 km/órában határozták meg. A kilencfokozatú automata sebességváltót, a kormányzást és a felfüggesztést is úgy hangolták, hogy a megnövekedett súlyt kezelni tudja. Ez biztosítja a fekete szörnyetegnek a szükséges sebességet és kezelhetőséget, hogy bármilyen kényes helyzetből ki tudjon kerülni.
Az autógyártó állítása szerint a belső tér ugyanolyan fényűző, mint a páncélozatlan S-osztályé, bár a Guard nyilvánvaló okokból nem rendelkezik tolótetővel. Gyémánttal steppelt bőrülésekre, a legújabb infotainment rendszerre és bőséges lábtérre számíthat.
Az európai piacokon kapható S680 Guard körülbelül 650 000 dollárba (547 000 euró) kerül, és nagyjából hatszor annyiba, mint a normál S-osztály. De senki sem mondta, hogy ez a szintű védelem olcsó lesz.