MiFérfiak.hu

Bugatti Centodieci – a 8 millió eurós francia csoda

A Volkswagen égisze alá tartozó legendás márka a Divo és a La Voiture Noire mellett egy harmadik modellel ünnepli fennállása 110. évfordulóját.

Hosszú szünetet követően a Bugatti újkori történelme 28 évvel ezelőtt 1991. szeptember 15-én Ettore Bugatti születésének 110. évfordulóján vette kezdetét, amikor lehullt a lepel a modern formai megoldásaival vegyes érzelmeket kiváltó Bugatti EB110-es modellről. Majd 40 év után a Bugatti márka feltámasztásának ötlete, Romano Artioli olasz vállalkozó, Ferrari díler és Suzuki importőr fejéből pattant ki a 80-as évek végén.

Artioli a visszatérő szupersportkocsi márka első modelljének megálmodását a Lamborghini Miura és a Countach vonalain is dolgozó Marcello Gandinira bízta, a végeredmény, Gandini radikális, szögletes formavilága azonban nem nyerte el Artioli tetszését, így az EB110-es dizájnját végül Giampaolo Benedini véglegesítette.

A 603 lóerős szülinapi modellből 1994-ben Michael Schumacher is beszerzett egyet, az EB110-es azonban ettől sem vált népszerűvé, így végül mindössze csak 139 példány épült belőle a gyár pedig 1995-ben ismét csődbe ment. Az EB110-es és innovatív megoldásai azonban bedobták a köztudatba a Bugatti nevet, amire végül 1998-ban lecsapott a Volkswagen csoport, a franciák pedig a VW égisze alatt olyan méregdrága és lélegzetelállító sportkocsikat alkottak, mint amilyen a Veyron és a Chiron, a sort pedig most a Centodiecivel folytatnák.

Az 1990-es években a Bugatti EB110

A Centodieci (melynek jelentése 110) a Bugatti márka születésének 110. évfordulója alkalmából az EB110-es modellnek állít emléket. A Bugatti főtervezője, Achim Anscheidt az EB110 formanyelvét szerette volna a 21. századba átültetni, a szükséges aerodinamikai és technológiai fejlesztésekkel kiegészítve azt.

A hatalmas hátsó szárny, a parányi patkóformájú hűtőrács, az 5-5 légbeömlő a C oszlopon mind-mind hagyománytiszteletről árulkodik, miközben az autó minden egyes porcikája élvonalbeli technológiát rejt. Érvényes ez a lemez alatti technikára is, hiszen az autó mozgatásáról egy 8 literes, 1600 lóerős W16-os erőforrás gondoskodik, melynek hála a Centodieci 2,4 másodperc alatt éri el a 100 kilométer/órás sebességet, a végsebességét pedig 380 km/órában korlátozták. Az első Centodieci várhatóan két év múlva fog kigördülni a molsheimi gyár kapuján, a leendő tulajdonosának pedig minden bizonnyal sietnie kell, hiszen nagy valószínűséggel a Bugatti 10 darabos szériában tervezett új modelljét a 8 millió eurós indulóára ellenére is szétkapkodják majd.

Exit mobile version