MiFérfiak.hu

Devel

Sokkoló, mert megdöbbentő, hogy egy autógyártó cég ilyen rossz felvételeket tesz közzé. De az Egyesült Arab Emírségekbeli hiperautó-gyártó Devel cégnek van egy legális, 5000 lóerős, 12,8 literes V16-os motorja, több prototípusa, és most itt egy szuper béna tesztvideó a látványosan merész gépről.


Az Egyesült Arab Emírségek a világ egyik legforróbb piaca az ultra-exkluzív autóknak, és a Devel Motors 2006-ban azzal a céllal alakult, hogy az Egyesült Arab Emírségek autós kultúráját egy hiperautóba desztillálja. Úgy nézne ki, mint egy vadászrepülőgép, ötször nagyobb teljesítményt nyújtana, mint a Bugatti Veyron, amely épp a kétezres évek derekán rázta meg az iparágat.
Tizenöt évvel később a cég még mindig csak próbálja megépíttetni az autót. A kizárólag pályára szánt csúcsmodell több mint 5000 lóerőt ígér, az utcai változat pedig “nem sokkal” marad el tőle a maga 3000 lóerejével körül. Mindezt egy egyedi építésű 12,3 literes V16-os motorból, amely négy hatalmas, 81 mm-es turbófeltöltőt működtet. Úgy tűnik, van egy 2000 lóerős V8-as változta is, ha valaki megrettente a két másik motorváltozat erejétől.
Miért lenne szükséged ekkora teljesítményre? Hát amúgy nincs. De valakinek, aki egy szériaautó sebességrekordját kergeti, igen; a Devel 563 km/h-s (350 mph) végsebességet céloz meg. A légellenállás a sebesség négyzetével nő, és a légellenállás leküzdéséhez szükséges teljesítmény a sebesség kockájával nő. Kétszer olyan gyorsan haladva nyolcszor akkora teljesítményre van szükség, leegyszerűsítve. Tehát a 482 km/h sebességhatár túllépése, amelyet eddig hivatalosan még senki sem tudott átlépni, valóban őrült mennyiségű energiát igényel.
Nem is beszélve az úthoz való lenyűgöző kapcsolódásról. Ha én egy pozitív életszemléletű gumiabroncs lennék, nem szeretnék egy ilyenen futni. Egy 5000 lóerős belsőégésű motor puszta erőszakossága ijesztő energiával csavar, zúz, ráz, vagy melegít fel minden alkatrészt a dugattyú és az út között.
Sokan gúnyolták a Devel Sixteent, hogy soha nem fog az utcára kerülni. De a Devel minden bizonnyal valódi pénzt ölt bele. Először is, ez a nevetséges motor legális; a michigani székhelyű Steve Morris Engines egyedi építő cég fejlesztette és építette. Az SME még a saját házon belüli motorerőmérőn is tesztelte a dolgot, amelyet a cégnek kellett megterveznie és megépítenie, mert kinek van szüksége egy ilyen nagy számokkal rendelkező erőmérőre?
Vannak prototípusok is, amelyek az elmúlt években több színben is felbukkantak videókon és képeken. De úgy tűnik, a jól kinéző példányok nem mennek túl gyorsan, ha egyáltalán mennek, és amikor “Supercar Blondie” megkaparintotta a kulcsokat, hogy lefilmezze a világ első vezetését egy nem Devel alkalmazott által, az eredményül kapott videó csak annyit bizonyított, hogy valóban van egy nagyon bután kinéző kormánykereke, kicsit úgy néz ki, mint egy vadászgép, és pokolian nagy zajt csap.
A dizájn nagyon feltűnő, különösen az óriási, dupla, sugárhajtású kipufogók, a megtévesztően hatalmas buborékkabin és a karikatúraszerűen megnyúlt hátsó rész, amely a motorok elhelyezéséhez szükséges. Valójában csak egy másik autó jut eszembe, amely hasonló tulajdonságokkal és még nagyobb hátsó szárnnyal rendelkezik – és az az autó néhány hónapja Nyitráról Pozsonyba jutott el anélkül, hogy a földet érintette volna.
Akárhogy is, a Devel most közzétett még néhány videót egy másik prototípusról. Az első, alább beágyazott videón az alumínium monocoque váz látható a fülkében, valamint néhány szélcsatornás felvétel, közeli felvételek az állítható felfüggesztés beállításáról, és a festés előtti karbon karosszéria felhelyezése.
A második egy befejezetlen Sixteent mutat, amint az “első próbát” teszi. Mint minden, ami a Develtől származik, ez a videó is zavaros. Egy gyenge minőségű krumplival vették fel, egy kézi kamerával, olyan ember által, aki nem ismeri a járművek képben tartásának művészetét. A videót az a bejelentés vezeti be, hogy az autóba még nem szerelték be a turbókat.
Az sem világos, hogy pontosan mit is tesztelnek, vagy hogy az itt zajló tesztelésben van-e valami különösen szigorú. Az autó egy-két enyhének tűnő kanyarban száguldozik, de ez nem versenypálya; ez a Voghera repülőtér területe, Milánóból délre, Olaszországban.
Úgy tűnik, a csapat az autó menetdinamikáját próbálja tesztelni azzal, hogy egy nagyon enyhe kanyarba dobja a kifutópálya bekötőútján, méghozzá elég óvatosan ahhoz, hogy a gumik csikorogjanak, és a kormányt jobbra-balra tekergeti, miközben felfelé halad a kifutópályán.
A bemutatott festetlen prototípus pedig kívülről durva, egyes szögekből úgy néz ki, mintha játékgyurmából készült volna. A bemutató miatt egy PR-szakértő a zuhanyzóban térdét ölelgetve és előre-hátra ringatózva sírna, az üzenet elég világos: A Devel minden erejével azon van, hogy ezt a dolgot befejezze.

Exit mobile version