A Tamagotchi találkozik a Churchill Downs-szal a sport egyik legújabb kriptotrendjében, a Zed Runban. Az online játék, amely egyformán nagy felhajtást és megdöbbenést váltott ki, lehetővé teszi a digitális lótulajdonlást, valamint szinte bármit, amit egy online lóval szeretnél csinálni, például versenyzést, kereskedelmet és – igen – a tenyésztést is.
Az ausztrál székhelyű Virtually Human stúdió 2019 elején indította el a Zedet, és abban az évben 4450 digitális lovat adott el, körülbelül 30 dolláros átlagárral.
A Zed mostanra közel 11 000 eladott lovat számol, további 8000 tenyésztett „állattal”, amelyek 3600 istállóban vannak elszórva. A ritka lovak mostanában rendszeresen 15 000 dollárnál magasabb áron mennek, de egy ló 125 000 dollárért kelt el.
A Zedben a lovakat számos tényező alapján különböztetik meg, a kialakult fajtatípusok és vérvonalak a cég által létrehozott lovakra vezethetők vissza, amelyeket a “Genesis” versenylovakként kínáltak.
Az egyes kaszinókban és bárokban található animált lóverseny terminálok “őszintén szólva nagyon hülyén néznek ki” – mondta Rahul Sood, a Zed igazgatótanácsának tagja. “A Zed azt mondta, hogy kell lennie egy jobb módszernek is. A tulajdonjog gondolata megváltoztatja a dinamikát”.
“Az én világomban a Zed valódi” – mondta Ebeling. “A miénkkel párhuzamos idővonalon létezik; ez kvantumfizika. 2150-ben járunk egy Novus Earth nevű bolygón. Ezen a Földön a digitális lóversenyek uralkodnak. Azért hozták létre, hogy kiegyenlítse a gazdagságot.” A Zed tulajdonosai a kiterjesztett valóság technológiát használva úgy tekinthetik meg lovukat, mintha az a szobájukban lenne, ami olyan, mintha “egy párhuzamos idősíkról teleportálnánk őket”, ahogy Ebeling fogalmazott.
“Olyan ökoszisztémát építünk, amely képes önmagát működtetni” – mondta Ebeling.
Az Atari vállalat már aláírt velük, hogy segítsen Ebeling elképzeléseinek kidolgozásában, felajánlva IP-jét egy sor játékon belüli aktiváláshoz, például tematikus lovakhoz és pályákhoz. A játékgyártó cég egy egész részleget hozott létre, amely a blokkláncra és a digitális világokra összpontosít, szem előtt tartva a metaversumot, egy olyan virtuális teret, ahol a felhasználók egymással és különböző vállalatokkal léphetnek kapcsolatba.
Ebeling elmondta, hogy a Zed meghallgatja a felhasználókat, miközben döntéseket hoz a még béta állapotban lévő platformmal kapcsolatban: Legyenek-e zsokék is? Meghaljanak-e a lovak? Ebeling szerint a Zed egyelőre nem akarja a vérbeli lóversenysportot a legelőre küldeni.
“A valóság az valóság” – mondta. “A virtuális változatnak is mindig meglesz a helye.”