Egy a nemzetközi sajtó által felkapott dél-koreai újságcikk szerint a világ legnagyobb autógyártója egy kompakt villany-SUV platformot adna az amerikai Tesla szoftver-technológiájáért cserébe. A hírt a felek nem erősítették meg, de az ezzel kapcsolatos újságírói feltételezéseket nem is cáfolták.
Az utóbbi napokban egyre több olyan hír lát napvilágot a közösségi és a hagyományos médiában, ami a Toyota és a Tesla esetleges együttműködéséről szól. A pletykák alapja egy, a dél-koreai The Chosun Ilbo című napilapban megjelent riport, mely szerint; a japán autóipar egyik magasrangú képviselője úgy nyilatkozott, hogy a Tesla és a Toyota egy kis elektromos SUV platform (az autó alapját képező váz) közös fejlesztését fontolgatja.
A napilap által megszólaltatott szakértő szerint, ha valóban létrejön a megállapodás, azzal mindkét cég jól járhat. A Toyota, a hibrid technológia úttörője és legnagyobb szaktekintélye a Tesla fejlett szoftvereinek segítségével felgyorsíthatja a tisztán elektromos hajtású autói fejlesztését, és akár rövid időn belül is bevezetheti az OTA (over the air) frissítéseket, az amerikai gyártó pedig piacra léphetne egy Toyota-alapra épített kis villany-SUV-val, és a sokat kritizált pocsék gyártási minőségén javíthatna japán partnerének köszönhetően.
További fontos tényező lehet, hogy a Toyotának és az akkumulátorbeszállító Panasonic-nak közismerten jó a kapcsolata (nem véletlen, hogy a gyári versenyautókon régóta látható a Panasonic-logó), de az elektronikai óriásnak a Teslával is van közös vállalkozása, a lítium-ion akkumulátorokat gyártó nevadai Gigafactory-t ugyanis együtt építették és üzemeltetik.
A Toyota is egyre nagyobb hangsúlyt fektet a tisztán elektromos modellekre. Tavaly jelentette be a cég, hogy 2021-ben jelenik meg az európai piacon egy RAV4-méretű elektromos szabadidő-autóval, amely a Subaruval közösen fejlesztett, új e-TNGA platformra épül. Az egyelőre még név nélküli modell az egész világon kapható lesz, gyártani pedig Japánban fogják, egy villanyautókra specializált új üzemben.
Ugyancsak 2020-ban jelentette be a Toyota, hogy a súly és kapacitás szempontjából is áttörésnek ígérkező szilárdtest akkumulátorok fejlesztése már előrehaladott fázisban tart és akár egy-két éven belül piacra kerülhet az első olyan modelljük, ami ilyen akkumulátort kap.
2025-ig pedig tíz tisztán elektromos modell bemutatását tervezi a Toyota, mind az e-TNGA padlólemezre épül majd, mivel a platformot úgy tervezték meg, hogy rugalmasan alakítható a szélessége és hosszúsága, valamint képes első-, hátsó- és összkerékhajtás, valamint többféle akkucsomag fogadására.