Kezdőlap Hírek Repülők Hidrogénmeghajtás már a repülésben is

Hidrogénmeghajtás már a repülésben is

1151
0

A hidrogén-elektromos energia lehet a légi közlekedés jövője. Ez az új forma csöndes és zéró kibocsátású, személyre szabott, igény estén rendelkezésre áll és bárki számára megfizethető a vidéki közösségekben is.

Element One

Az Element One egyesíti a HES által kifejlesztett ultrakönnyű hidrogén akkumulátorokat és az elektromos meghajtás területén elért innovációkat. Ez a moduláris és redundásmeghajtó rendszer növeli a repülés biztonságát.
2025 előtt szeretné az első repülő prototípust bemutatni a szingapúri HES Energy Systems, az Element One, a világ első regionális hidrogén-elektromos személyszállító repülőgépe. A zéró kibocsátású jármű a HES ultrakönnyű hidrogén üzemanyag cella technológiáját ötvözi az elosztott elektromos repülőmeghajtó rendszerrel. Lényegében mindenfajta változtatás nélkül a mostani drón-méretű rendszerükben, a HES elosztott rendszere lehetővé teszi a modularitást és a nagyobb biztonságot. Az Elemen tOne feltöltése nem tart tovább 10 percnél az AGV-ket és automatizált raktározási műveleteket alkalmazó rendszernek köszönhetően,amiket például az Amazon és az Alibaba is használ.

Element One
Az Element One négy utast tud szállítani 500-5000 kilométeren, attól függően, hogy a hidrogént gáznemű vagy folyékony állapotban tárolják. Ez a teljesítmény fényévekkel jobb, mint bármilyen más elektromos légijármű kísérleté, ezzel új utakat nyitva a légi közlekedésben kisebb városok és a vidéki területek között.
Az eredetileg szingapúri HES számos gyorsan fejlődő startuppal és KKV-val dolgozott együtt Franciaországban az elmúlt években, hogy megvalósítsák az Element One vízióját.

Element One

„A HES ultra könnyű hidrogén energiatároló rendszerével lehetséges túllépni a teljesítmény határait az elektromos légijárműveknél is” – mondta Taras Wankewycz, a HES alapítója. „Az Element One dizájnja kikövezi az utat a megújuló hidrogén számára mint az üzemanyag a hosszú távú utakhoz a elektromos légi közlekedésben.”

A HES jelenleg tárgyal a hidrogén gyártókkal egy energia-hatékony töltőrendszerről, amelyhez helyben előállított, megújuló nap- és szélenergiát használnának az egyes repülőtereken.