Magyarország első bulvármentes online férfimagazinja

A Hyundai és Kia napelemes akkumulátort töltője

0

A Hyundai és Kia bemutatták a forradalmi napelemes üvegtetőt. A napelemes áramfejlesztőket a tetőbe vagy motorháztetőbe fogják beépíteni. A panelek a belsőégésű motorral ellátott, hibrid és elektromos autók teljesítményéhez is hozzájárulnak majd, így segítve az üzemanyag-hatékonyságot és hatótávolság növelését.

Napelemes üvegtető

A napelemes töltőrendszer a jármű fő áramforrását támogatja, így hosszabb utat képes az autó megtenni egy töltéssel, valamint ez csökkenti a CO2-kibocsátást is. Az eszköz nemcsak a környezetbarát, tehát elektromos és hibrid autók akkumulátorát képes tölteni, hanem a belsőégésű motorral felszereltekét is, így növelve az üzemanyag-hatékonyságot.
A Hyundai Motor Group három-féle napelemes töltőrendszer fejlesztésén dolgozik: az első generációs szilícium napelem-rendszer, a második generációs majdnem teljesen áttetsző napelemes tető, végül pedig a harmadik generációs kistömegű napelemes lemez. Az első generációs rendszereket hibrid modelleken fogják alkalmazni. Ezek a napelemek tömeggyártással készült szilícium napelem-panelek lesznek, amiket a hagyományos tetőlemezre rögzítenek. Ez a rendszer egy nap alatt az akkumulátor 30-60 százalékát képes majd feltölteni az időjárástól és környezeti viszonyoktól függően.

Napelemes üvegtető
A második generációs majdnem teljesen áttetsző napelemes tetőket belsőégésű motorral felszerelt járműveken fogják alkalmazni, ráadásul a világon először. Az első generációtól eltérően ez a rendszer fényáteresztő paneleket használ, így azok számára is tökéletes választás, akik kedvelik a szabadság érzését. Az áttetsző napelemeket a panorámatetőre erősítik majd, így akkor is kilátunk a tetőablakon, amikor töltjük az autó akkumulátorát vagy a belsőégésű motorhoz kapcsolt további akkumulátort.
A harmadik generációs kistömegű lemezekből készült rendszert jelenleg is tesztelik. Ezeket környezetbarát járművekbe akarják majd beépíteni. A napelem-rendszert a motorháztetőn és tetőlemezen fogják elhelyezni a maximális energiatermelés elérésének érdekében. A napelemes töltőrendszer a napelemekből, a vezérlőből és az akkumulátorból áll. Amikor a nap sugarai elérik a napelem felszínét, elektromos áram termelődik. A panelek elnyelik a fotonokat, majd elektronokat hoznak létre belőlük a szilícium-cellákban, amik az áramot létrehozzák.
Egy 100 W-os napelem standard körülmények között (1000 W/m2 sugárzás)100 Wh energiát termel. A vezérlőben található az MPPT szabályzó, ami szabályozza a feszültséget és segít többletenergiát kinyerni a napelemből, valamint itt történik a forrás átalakítás. Az ebből a folyamatból nyert elektromosságot a vezérlő alakítja sztenderd feszültséggé, majd vagy az akkumulátorban tárolja, vagy azonnal felhasználja arra, hogy a váltóáramú generátor (AC) terhelését csökkentse.
A járműexportban is növekedés várható, amikor a napelemes töltőrendszereket a belsőégésű motorral felszerelt autókban is használni kezdik, hiszen ezek az autók így megfelelnek majd olyan globálisan alkalmazott környezetvédelmi törvények feltételeinek, amelyek a szén-dioxid kibocsátást szabályozzák. A Hyundai Motor Group várhatóan 2019-ben dobja majd piacra a napelemes üvegtető-technológiát, amivel a nemzetközi szabályozásoknak is megfelelnek, valamint növelik az üzemanyag-hatékonyságot.

Megosztás

Szóljon hozzá

FIGYELMEZTETÉS! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek a kiskorúakra káros hatással lehetnek!
Kipróbáltuk a flotta autók emblematikus modelljét a Ford Mondeot. Nézd meg mit tud a megújult csapatjátékos!

» Megnézem «