A Hyundai az évek során az FIA WTCR és az FIA WRC bajnokságokban szerzett bajnoki címeivel jelentős tényezővé vált a motorsport világában. Az elektromos motorsport növekvő népszerűsége lehetőséget teremt arra, hogy a vállalat jövőbe mutató technológiáit felvonultatva, a közúti elektromos járművek fejlesztésével és gyártásával szerzett tapasztalatokat felhasználva tisztábbá tegyük az autóversenyzést.
Az elektromos autóversenyzés a Hyundai két fő kompetenciája: a teljesítmény és a fejlődés tökéletes kapcsolatát testesíti meg; nem véletlen, hogy a vállalat ezen a téren is meghatározó szereplővé kíván fejlődni.
A TCR géposztály lehetővé tette a Hyundai számára, hogy megcsillogtassa képességeit a motorsportban. A Hyundai i30 N TCR a tökéletes példája annak, hogy egy sorozatgyártású jármű igenis optimális alapot jelenthet egy ütőképes versenyautó fejlesztéséhez.
Veloster N ETCR: a Hyundai első elektromos versenyautója
Az ETCR fejlesztése során a Hyundai Motorsport maximálisan kiaknázta a túraautókkal – az i30 N TCR és a Veloster N TCR modellekkel – szerzett tapasztalatait. Az ETCR tökéletes lehetőséget teremt arra, hogy alternatív hajtáslánccal szerelt nagyteljesítményű, sportos járműveket fejlesszünk, amelyek a Hyundai motorsport sikereinek és stratégiáinak új dimenzióját tárják fel.
A Williams Advanced Engineering által szállított, 798 voltos akkumulátorcsomag a padlóban kapott helyet, legnagyobb csúcsteljesítménye 500 kW, maximális állandó teljesítménye 300 kW.
A hátsókerék-hajtású jármű a Hyundai Motorsport túraautó-versenyzésben szerzett tapasztalatait hasznosítja. Az autó ugyanúgy a csapat alzenaui (Németország) központjában készült, ahogy az i20 R5, az i30 N TCR, a Veloster N TCR és az i20 Coupe WRC.
„A villanymotor nyilvánvalóan egészen máshogy fejti ki a teljesítményét, mint egy szokásos benzinmotor. Gyorsulása lehengerlő – úgy vélem, ez az autó egyik legnagyobb ütőkártyája.” – mondta Augusto Farfus, a Hyundai Motorsport ETCR tesztpilótája. „Hátra van még némi fejlesztőmunka, ám a tesztek során már mostanra is hatalmas előrelépéseket értünk el a Veloster N ETCR-rel. Az i30 N TCR volt a Hyundai Motorsport első pályaversenyautója, és világszerte győzelmet győzelemre halmozott. Biztos vagyok abban, hogy a Veloster N ETCR – a Hyundai első elektromos versenyautója – ugyanilyen sikeresnek bizonyul majd.”