Magyarország első bulvármentes online férfimagazinja

Kalapács alatt a dakaros Porsche

0

Egy atlantai árverésen nemrég talált új gazdára ez az 1985-ös évjáratú speciális Porsche 959. Összkerékmeghajtással rendelkező 959 modellből az egész világon csupán hét kocsi gördült le a gyártósorról.

Porsche 959

A különleges autó, mely tehát egyike ennek a hét kuriózumnak számító modellnek, meglepő 5.95 millió dolláros összegért kelt el az ‘RM Sotherby árverésén. A körülbelül 1,5 milliárd forintnak megfelelő ár csaknem négyszerese egy “közönséges” Porsche 959-es modell mai értékének.

Porsche 959

A 010015-ös alvázszámú, rally versenyzésre tervezett modell 6 testvére közül egy totálkárosra tört egy verseny során, négy megtekinthető a Porsche Múzeumban, egy másik pedig szintén magántulajdonban van.
Az autó ikonikus kék és fehér színe a Rothmans cigaretták jellegzetes színhasználatára hajaz. A gyönyörű sportkocsi az 1985-ös Párizs-Dakar Rally autóversenyre készült. Az Afrikát átszelő versenyen a 959-es pilótája a többszörös győztes, Rene Metge volt.
Dave Engelman, a Porsche Cars észak-amerikai részlegének szóvivője is elmondta, hogy a modell esetében egy rendkívül ritka autócsodáról van szó. Engelman szerint a 959 speciális összkerékmeghajtású rendszere olyan újítás volt a 80-as években, hogy technológiában tökéletesen megelőzte a kor luxusautóit. A 959-es modellt joggal nevezhetjük tehát a Carrera GT és a 919 Spyder elődjének, tehát egyszóval egy szuperautóról beszélünk.

Porsche 959
Helmuth Bott, a Porsche mérnöke már a kezdetektől fogva összkerékmeghajtású sportautóban gondolkozott, csak ezt a gépjárművekre vonatkozó szabályozások akkoriban még nem tették lehetővé.
1984-ben a Porsche három 953 típusú autót is indított a versenyen, melyek egyike győzelemmel tért vissza. Mindhárom modell 959 futóművel, illetve 911 Carrera motorral volt felszerelve. A Porsche a következő évben meg kívánta ismételni az elképesztő előző évi teljesítményt, de sajnos egyik versenyzőnek sem sikerült dobogós helyezést elérnie. Ezen a versenyen indult egyébként az árverésre bocsátott 010015-ös alvázszámú járgány is. A következő évben azonban ismét visszatért az autóversenyre a Porsche is egy turbómotorral szerelt 959 modellel, ami meg is nyerte a versenyt.

Porsche 959
Dave Engelman-tól megtudtuk, hogy a cikkben bemutatott modell volt az első közutakon legálisan közlekedő Porsche szuperautó. A 959 aerodinamikai tulajdonságai, illetve technológiai újításai a kor legkomolyabb fejlesztéseinek számítottak. Csalódniuk kellett tehát azoknak az újságíróknak, akik a Porsche 911 modell hátul “kilógó” motorja után fogást próbáltak találni az autógyártó új modelljén. Engelman azt is elmondta, hogy a 959-es nem csak a Dakar Rally során szerepelt jól, de emellett számtalan versenyen is indult, többek között a Daytonában megrendezett Rolex 24, illetve a Le Mans-i 24 órás autóversenyen is.

Megosztás

Szóljon hozzá

FIGYELMEZTETÉS! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek a kiskorúakra káros hatással lehetnek!
Kipróbáltuk a flotta autók emblematikus modelljét a Ford Mondeot. Nézd meg mit tud a megújult csapatjátékos!

» Megnézem «