MiFérfiak.hu

A napelemes rák

Pagurus

Miért horgonyozná le új szuperhajóját a hófehér st.tropezi tengerparton, vagy egy izlandi jégtáblán, ha az ki tudna jönni a partra? Ez a gondolat áll a Lazzarini Stúdió tervezőinek új, kétéltű katamarán koncepciója mögött, ami a Pagurus (latinul rák) névre hallgat.

A 82 méteres szuperjacht kétéltű képességeinek kulcsa az ikertestek kialakítása. A mélyedésekben négy, 21 láb hosszú acélhengerek vannak elhelyezve, amelyek mindegyike egy spirális peremmel van ellátva, így egy óriási csavar menetére hasonlít. Menjen el egy partra, és egy gombnyomásra mind a négy henger leereszkedik a hajótestről. Saját 440 LE-s dízelmotorral hajtva a csavarok elfordulnak, belemarkolnak a homokba, és a katamarán tovább szállítják Önt a szárazföldön.

“Ez a tökéletes felfedező jacht, amely képes lesz a szárazföldre és a tengerre is elvinni” – mondta Pierpaolo Lazzarini a Robb Reportnak.

Lazzarini eredeti ötlete a katamarán katonai változatára volt. Még saját camoflage festéket és tetőtéri ágyúkat készítetett, de látva a luxusjacht-vásárlók számának óriási növekedését, akik barátaikkal és családtagjaikkal szeretnék kikapcsolódni egy utazás keretén belül, úgy érezte, hogy a világjáró, nyolcfős kabinokkal rendelkező változatnak valódi vonzereje lenne.

A Pagurus partramászó képességének egyik nagy vonzereje – eltekintve attól, hogy pingvineket láthat a hálószoba ablakán -, hogy 4×4-esével indulhat felfedezésre, ebben az esetben egy Tesla Cybertruck-kal.

“Úgy képzeljük, hogy a hajótestek közötti emelvényen bármit el lehet helyezni és csörlőkkel le lehet engedni a földre. Ugyanez a platform alkalmas pár elektromos Tesla Cyberquad, ATV vagy motoros szán elhelyezésére. ”- mondja.

A Teslas feltöltése egyszerű lenne, a fedélzetbe beépített hatalmas napelemeknek köszönhetően. Még a csavarhengerek forgását is, amikor a katamarán halad, úgy tervezték, hogy elősegítse az akkumulátorok töltését.

Ahhoz, hogy a Pagurus eljuthasson ezekre a távoli célpontokra, Lazzarini úgy képzeli el a, hogy egy 900 lóerős Caterpillar dízel párosul a hátsó meghajtókhoz, 25 csomó maximális sebességgel.

Szeretne áthajózni abba a távoli öbölbe anélkül, hogy megzavarná a vadakat? A víz alatti spirális csavarok néma elektromos áram alatt fordulnak, hogy lopakodó üzemmódban öt csomós sebességgel tolják előre a jachtot.

Lazzarini szerint inspirációja egy óriási rákból származott, amelyről a jacht a nevét kapta. Látja a magas oldalú hajótestekben és az alacsony szén-dioxid-szálas felépítményben, jellegzetes, vékony üvegkörével. A rák kemény héját visszhangozva Pagurus acélhéja akár egy hüvelyk vastag is lehetne, az orr körül további megerősítéssel a biztonságos és hatékony jégtörés érdekében.ű

 A tervező megérti, hogy kritikát kaphat a Pagarus környezeti hatásai miatt, de a csavarhajtásokat biztonsági elemként tekinti a katamarán meneküléséhez, ha zátonyra futna vagy sárba akadna, a földre is húzhatja magát, ha rossz időjárásba keveredne.

A Pagurus körülbelül 30 millió dollárért valósítható meg. Ha tetszik a forma, de az ambiciózus csavarhajtásos technológia nem annyira, akkor egy könnyebb Pagurus, amely szénszálból épült, vízsugaras erővel és 32 csomós végsebességgel közlekedik, körülbelül 8 millió dollárért megvásárolható.

Exit mobile version