Kezdőlap Hírek Autók Rtech Duke – 1000 lóerős retro pick up

Rtech Duke – 1000 lóerős retro pick up

1376
0

Az 1960-as és az 1970-es évek Chevy pick up-jainak újjáépítésével foglalkozó Rtech Fabrications az 550 lóerős Ponderosa és az 1000 lóerős Duke remekművükkel a Chevrolet pick up-jainak aranykora előtt tisztelget.

Rtech Duke

A Monster truck építésnek komoly hagyományai vannak az USA-ban, olyan igényes és precíz munkával, mint amilyet a Rtech Fabrications végez azonban nem sokan dicsekedhetnek ezen a különleges piacon. Az Rtech Fabrications abban is különleges, hogy maguk tervezik és építik meg a modelleket, ráadásul miközben a Ford, a Dodge, a Toyota és a Land Rover márkák körül számos kis cég foglalkozik a régebbi modellek felújításával, átépítésével, addig a GM óriásvállalat húzómárkájának számító Chevrolet modelljeire alig néhány műhely specializálódott.

Rtech Duke
Az Rtech Fabrications tulajdonosainak, Randall és Dru-Ann Robertsonnak azonban a GM 1967 és 1972 közöttre tehető „aranykorában” épült pick up-ok a kedvencei és bizony igazán igényes munkát végeznek, ahogyan a retro karosszéria elemek alá erős motorokat, modern légkondicionáló és navigációs rendszereket csempésznek.

Rtech Duke

A 150 000 dollárt kóstáló 550 lóerős Ponderosa megalkotásához az Rtech Fabrications a Chevrolet 1959 őszén megjelent könnyű, platós kisteherautójának első generációját választotta. Fogtak egy kései 1966-os, hosszú fülkés példányt és az egészet rápakolták egy 1972 C30-as alvázára, ami modern Bilstein lengéscsillapítókat és Skyjacker laprugókat kapott, és egyben jól ki is emelték.

Rtech Duke

Az Rtech Fabrications mérnökeinek nem csak a veterán vizsga, de a márkahűség sem mond semmit, így a motorválasztás terén sem voltak skrupulusaik, ezért az autó orrába az 1996-os Dodge Ram 5,9 literes, Cummins dízelmotorja került.

Rtech Duke

Természetesen a motor sem úszta meg a tunningot, így Mahle dugattyúkat, új vezérműtengelyt és turbófeltöltőt, valamint Flowmaster kipufogórendszert kapott, aminek eredményeképpen 550 lóerőt és 1763 Nm-es nyomatékot hoztak ki belőle, amihez bizony már jól jön az autó 227 literes üzemanyagtankja is.

Rtech Duke
Robertson úr 20 évig európai márkák, így a Mercedes-Benz, a Porsche és a BMW modelljeinek restaurálásával foglalkozott, majd engedve a GM „teherautói” iránt érzett szenvedélyének megalapította az Rtech céget.

Rtech Duke

„Olyan autókat akartam építeni, amilyeneket a GM is építhetett volna” – mesélte Robertson. De nem épített a Chevrolet ugyanis a 60-as és 70-es években a Forddal és a Dodge-dzsal ellentétben nem készített 4 ajtós pick up-ot.

Rtech Duke

A Ponderosa így egy igazi öszvér az eredeti Chevrolet acéllemezekkel hosszított 20 láb (6 méter) hosszú és 8 láb (2,43 méter) magas karosszériája alá modern technika és 37 collos Nitto Trail Grappler abroncsok kerültek.

Rtech Duke
Az Rtech Fabrications másik izomgépének a Duke alapjául a Chevrolet 1972-es C50-es standard kabinnal rendelkező pick up-ja szolgált, amibe a Cummins 1000 lóerőre húzott duplaturbós dízelmotorja került.

Rtech Duke

Az elképesztő 3100 Nm-es nyomaték talajra vitelében pedig 40 hüvelykes Nitto Trail Grapplers abroncsok segítenek, míg a beltérben a hagyománytiszteletből meghagyott bőr-kockás szövet kombinációjú kárpitozás mellett a szinte észrevétlenül beépített modern szórakoztató elektronika növeli a szintén 150 000 dollárba kerülő szörnyeteg kényelmét.