Kezdőlap Hírek Építészet Villa kókuszpálmákkal

Villa kókuszpálmákkal

1185
0

Az indiai Abraham John Architects befejezte a Villa in the Palms építését. Nevét a 19 kókuszpálmáról kapta, amelyek évtizedek óta a földbirtokon tornyosulnak, és nagymértékben meghatározta a projekt koncepcióját és elrendezését.

Villa in the Palms

A rezidencia az indiai Goa szigetének nyugati parti részének természetes tájképébe olvad bele. A Villa in the Palms-t faluszerű elrendezéssel tervezték, így az otthon kisebb zsebei bújnak meg a 80 éves kókuszfák között, és az épület szinte teljesen észrevehetetlen a bevezető úton túlról. A meglévő fákat beletervezték a ház szerkezetbe építették, így egy izgalmas elrendezésű otthon lett a végeredmény.

Villa in the Palms
Az Abraham John Architects fogta a birtokon megtalálható természetes elemeket, és egyfajta dizájn elemként használta őket a megtartásuk érdekében.

 

Egy egybefüggő tér helyett a csapat egy porózus elrendezést tervezett, amelyben tovább nőhetnek a kókuszfák. Egyetlen fát sem kellett kivágni a ház építése során, szemben egy hagyományos építési területtel, ahol több tucat fát kell eltávolítani.

Villa in the Palms

A következetesen széttöredezett szerkezet egy hagyományos Goa-i faluhoz hasonlít. A négy hálószoba a földszinten különálló lakosztálynak lett tervezve, és mindegyikhez egy belső udvar, valamint egy elülső és hátsó kert tartozik.

Villa in the Palms

Ezek a független egységek teraszokkal, passzázsokkal és hidakkal vannak összekötve, amelyek a fák között, medencéken és kerteken vezetnek keresztül.

 

Az épülethez Goa trópusi partjára jellemző anyagokat és megoldásokat használtak. A helyi laterit kőfalak termikusan és vizuálisan védenek minden szobát, ezzel biztosítva a privát teret, miközben az északi mező legjobb részére irányul a kilátás.

Villa in the Palms

A lejtős tetők és a napellenzők 100 éves, újrahasznosított tik fából készültek, míg a kert helyi trópusi fajokkal van tele, amelyek egész évben buja zölden pompáznak. A különböző szögekben elhelyezett tetők a monszunok előtt tisztelegnek, és hangsúlyozzák az épület staccato jellegét és széttagolt esztétikáját. Az egyes egységeket különállóan takaró közbenső tetők gyűjtik az esővizet, miközben vizuálisan integrálják az épületet a vad tájba.