A hibrid modelljeiről híres gyártó első szériagyártású villanyautója, a C+pod nem pont olyan, amilyenre a legtöbben számítottak és ez még csak a kezdet.
A várakozásokkal ellentétben nem egy kompakt ferdehátú vagy egy családi SUV lett az első teljesen elektromos hajtású Toyota, hanem egy ultrakompakt méretű, kétszemélyes városi modell, amely megfelel a Japánban érvényes, minijárművekre vonatkozó előírásoknak. A C+pod egy centiméterrel rövidebb, és 22,5 centiméterrel keskenyebb, mint az első generációs Smart, így kettő is elfér belőle egy parkolóhelyen – sőt, ha keresztben parkolnak, akár három is.
Túlzás nélkül kijelenthető, hogy a C+pod a helykihasználás bajnoka. A 9 kWh-s lítium-ion akkumulátort az alacsony és sík padló alatt, a hátsó kerekeket hajtó, 12,5 lóerős villanymotort pedig mélyen és hátul helyezték el ezzel biztosítva az autó remek kezelhetőségét. Mivel a beltér szélessége 1100 milliméter, elegendő hely áll rendelkezésre ahhoz, hogy két felnőtt egymás mellett üljön, ugyanakkor a Japánban népszerű ultrakompakt kategóriát egyetlen centiméterrel sem haladja meg a modell mérete. A könnyen áttekinthető, funkcionális műszerfalat a Toyota mérnökei egy fehér keretbe integrálták a központi kijelzővel és az egyéb visszajelzőkkel együtt, így az utastér még tágasabbnak tűnik, mint amekkora valójában.
Kompakt, 2490 x 1290 x 1550 milliméteres méreteivel (h x sz x m) és mindössze 3,9 méteres (!) fordulókörével az ígéretek szerint a szűk helyen történő parkolás gyerekjáték lesz a C+poddal. A remek manőverezést segíti az ultrahangos, intelligens parkolássegítő automatika is, amely a fékasszisztenssel kiegészülve segít elkerülni a falakkal és egyéb tárgyakkal való koccanásokat, vagyis szükség esetén korrigálja a vezető hibáit.
Hogy a lehető legkisebb legyen az autó tömege (670 kg), a külső karosszériaelemek műanyagból készültek, de a belső struktúra ettől még hatékonyan elnyeli és szétosztja az ütközés során keletkező energiákat több komponens között. Mivel városi autóról van szó, úgy alakították ki a karosszériát, hogy egy esetleges gázolás esetén mérsékelje a gyalogos sérülésének veszélyét. Az alapfelszereltségbe tartozó ütközésmegelőző fékasszisztens érzékeli a többi járművet és a gyalogosokat, valamint a kerékpárosokat is és szükség esetén képes beavatkozni.
Egy ekkora járműtől szokatlanul jó rugózási komfortot és stabilitást biztosít a rendkívül merev karosszéria, és az elöl-hátul független felfüggesztések kombinációja. A villanymotor azonnal elérhető 56 Nm-es nyomatéka révén a C+pod gyorsulása megfelelő a mindennapos városi használat során, a végsebesség azonban a szigorú japán előírások miatt 60 km/h-ban van maximalizálva. Egy elektromos városi miniautó esetében azonban jóval fontosabb a menetteljesítményeknél a hatótáv, amely akár 150 kilométer is lehet, ugyanis a szupermini Toyota 5,4 kWh/100 km-es átlagfogyasztása a harmada egy teljes értékű elektromos kisautóénak.
Megjelenése évében 1,65 millió jenes (körülbelül 4,5 milló forint) alapáron vezeti be a japán piacra a Toyota a C+podot, és első körben olyan vállalati ügyfeleknek, önkormányzatoknak és egyéb szervezeteknek teszi elérhetővé a modellt, amelyeknek környezetbarát városi mobilitási eszközre van szükségük. A 2022-es, teljes körű piaci bevezetésből azonban már a magánszemélyek sem maradnak ki, sőt, a Toyota nem zárta ki további régiós piacokon történő forgalmazás lehetőségét sem.