Ha legközelebb egy Forma-1-es pályán száguldozol, vagy egy sugárhajtású repülőgépen teszel köröket az égen (vagy csak álmodozol róla), ne felejtsd el magaddal vinni az IWC Schaffhausen új Big Pilot’s Watch Shock Absorber XPL óráját.
A nyolc évnyi fejlesztés eredménye, a SPRIN-G PROTECT nevű szabadalmaztatott lengéscsillapító rendszerrel felszerelt óra, ami úgy van kialakítva, hogy ellenálljon a 30 000 G-t meghaladó gyorsulásoknak, amit a Cambridge-i Egyetem Cavendish Laboratóriumában végzett ütközési tesztek sorozata bizonyított. Egy Bulk Metallic Glassból készült konzolos rugó párnázza a szerkezetet, amely a toktól függetlenül tud mozogni, és így kíméletesebben áll meg.
“Ha egy pilóta például a pilótafülkében véletlenül kemény felülethez ütközik az órájával, a gyorsulás 300 és 1000 G közötti tartományban van” – magyarázta Dr. Lorenz Brunner, az IWC kutatási és innovációs részlegének vezetője. “Lengéscsillapító rendszerünk olyan hatékonyan védi a szerkezetet, hogy az ütközéses tesztek során 30 000 G-t meghaladó gyorsulásokat is túlélt.”
Az IWC felfrissített pilótaóra-kollekciójának része, az első termék, amely az óragyártó új Experimental Engineering részlegéből származik. Itt a márka a legmodernebb anyagokat és egyéb lehetőségeket kutatja, amelyek célja, hogy az órákat robusztusabbá tegye – mint például a Bulk Metallic Glass, ami egyfajta szilárd, nem kristályos anyag, így nagyobb rugalmassággal rendelkezik, mint a hagyományos fémek.
Az óraházon belüli 32115-ös kaliber, amely az automata órát hajtja (120 óra járástartalékkal), könnyű és rendkívül merev high-tech alumíniumötvözetből készült, míg a 44 mm-es tok Cerataniumból, egy saját fejlesztésű titánötvözetből készült, amely könnyű, tartós és karcálló.
A Big Pilot’s Watch Shock Absorber XPL gyártása évi 10 darabra lesz limitálva, amelyek mindegyike – 83 600 dollárért – kizárólag az IWC butikokban vagy a márka concierge-szolgálatán keresztül lesz kapható.