A Goodyear luxemburgi Innovációs Központja által kifejlesztett reCharge koncepcióabroncs egy forradalmian új, kapszulás technológiai megoldásra épül, amely így könnyen képes alkalmazkodni és változni az egyes járművek igényei szerint. Mike Rytokoski, a Goodyear Europe alelnöke és marketingvezetője szerint a koncepció kidolgozásával az volt a céljuk, hogy olyan koncepcióabroncsot hozzanak létre, amely megfelel a jövő személyre szabott elektromos közlekedési eszközei által támasztott követelményeknek.
A Goodyear reCharge koncepcióabroncsot három innovatív tulajdonság jellemzi:
Személyre szabottság
Az egész reCharge koncepció egy külön kapszulákkal újratölthető és biológiailag lebomló futókeveréken alapul, ami radikálisan leegyszerűsíti az abroncsok cseréjét. Az egyedi folyékony keverékkel töltött kapszulák segítségével a mintázat könnyen helyreállítható, az abroncs pedig a keverék révén képes alkalmazkodni az időjárási körülményekhez, az útviszonyokhoz és akár az egyedi vezetési igényeinkhez is. A mesterséges intelligencia felhasználása révén egyedi vezetői profilok is létrehozhatók, amely által a futókeverék teljesen személyre szabható lehetne.
Fenntarthatóság
Maga a futókeverék biológiai anyagokból készülne, az azt megerősítő szálakat pedig a világ egyik legerősebb természetes anyaga, a pókselyem inspirálta, amely elképesztően tartós, ugyanakkor 100%-ban biológiailag lebomló.
Könnyű használhatóság
Mindamellett, hogy az újratölthető kapszulák jelentősen leegyszerűsítik az abroncscserét, a futófelületet könnyű és levegő nélküli vázzal, valamint magas és keskeny kialakítással tervezték. Egy vékony, masszív, minimális karbantartást igénylő konstrukcióra gondoljunk, amely esetében nem kell a nyomásellenőrzéssel vesződnünk, illetve a defekteknek köszönhető állásidő miatt sem kell többé aggódnunk.
„A Goodyear reCharge koncepcionális abroncs kialakításakor nem kötöttünk kompromisszumokat. A személyre szabott, fenntartható és gondtalan elektromos közlekedés biztosítását tűztük ki célul” – foglalta össze Sebastien Fontaine, a Goodyear luxemburgi Innovációs Központjának vezető tervezője.