Az MCL Extreme koncepcióban a McLaren megmutatja, hogyan képzeli el a Grand Prix-t a 2050-es Forma-1 versenyen. A gépből nem hiányzik a mesterséges intelligencia, önvezető képesség és vegyes valóság használata sem.
Szögezzük le, hogy a McLaren még nem vizionál repülő autókat 2050-re. Sőt, azt mondják, a repülés szöges ellentétben áll a Grand Prix lényegével. „Szerintünk még mindig négy keréken fognak gurulni a versenyautók és ember fogja vezetni őket.” Az akár 500 km/óra sebesség elérésére képes teljesen elektromos szörnyeteget a koncepció szerint az aktív aerodinamikai elemekhez csatlakoztatott akkumulátorok hajtják majd meg.
A McLaren kutatásai szerint az autóversenyzés komoly előrelépést jelenthet a mesterséges intelligencia technológiák fejlesztésében. Az autók zárt pilótafülkével rendelkeznek majd, az alakváltó aerodinamikus elemek pedig segítenek a versenyzőnek, akiről a sisakba és ruházatába épített szenzorok folyamatosan küldik az adatokat.
A sisakban lévő holografikus kijelzőről kapja majd az utasításokat a verseny során. „A pilóta kevesebb információt fog kapni a boxutcától, inkább az AI másodpilótára kell majd támaszkodnia.”
Persze nemcsak az autók, de a pályák is teljesen másak lesznek. A rajongók hosszabb, szélesebb versenypályákat akarnak, hiszen maga a verseny is gyorsabb és agresszívabb lesz. A jövőbeni okos városoknak ez nem fog problémát okozni. Rodi Basso szerint így az emberek lábtörlőjén halad majd szinte át a pálya.
A 2050-es koncepció a rajongókat is jobban be fogja vonni majd az eseményekbe. A szakértőkön kívül a McLaren a fanatikusoktól is segítséget kért a tervezéshez, azonban az kérdés, hogy vajon 2050-ben is a pálya széléről fogják-e nézni a száguldást, vagy az ilyen mértékű elgépiesedés a verseny elnéptelenedéséhez vezet majd?