A Lamborghini Urus az első olyan szabadidő-terepjáró, mely ötvözi a szupersportautók lelkületét az utcai terepjárók felhasználási funkcionalitásával.
Eddig is nagy teljesítményű, megállíthatatlan, robosztus és tökéletes autónak tartottuk, de Abimelec Arellanonak, a mexikói Sonorából származó autótervező- és dizájnernek köszönhetően a fenti lista tovább bővült: az autó már sarkvidéki körülmények között is könnyedén mozog.
Abimelec Arellano a Lamborghini Urus Arctic Truck névre keresztelt koncepcióautóját úgy tervezte, hogy a sarkvidéki hidegnek is ellenálljon. Egyedülálló masszív kerekeinek köszönhetően a legrögösebb utakon is könnyedén gurul, de vész esetén ott a pótkerék és egy pár benzinkanna a tetőcsomagtartón.
A motorral kapcsolatban nem kaptunk információt, de feltételezzük, hogy az új változatba nem a Lamborghini Urus 4 literes biturbó V8-as került, mely 641 lóerős teljesítményre képes és 3,6 másodperc alatt gyorsul százra.
„A várva-várt folytatás a Rolls-Royce Cullinan és a Bentley Betayga @arctictrucks után: a Lambroghini Urus!”, posztolta Abimelec Arellano az Instagram-oldalán. „Bár kisebb, mint az imént említett SUV modellek, az Urus nagy ballonkerekeinek sem jelent problémát, hogy jól guruljanak havas terepen.
Színvilágát a Lamborghini Countach inspirálta: bronz kerekek, piros fényezés és bőrrel bevont beltér. A tetőcsomagtartón néhány kanna üzemanyag és egy pótkerék, a sárvédőket pedig az LM002 inspirálta. Jelenleg az Urus az egyik leggyorsabb utcai terepjáró a piacon, szóval azt hiszem, elég izgalmas lenne felfedezni a sarkvidéket vele.”