A latin nyelveket tanultak tudni fogják, hogy a „Crescere” szó jelentése: „növekedni”. És pontosan ezt kívánja megtenni ez a lenyűgöző megayacht koncepció. Egy zöld növényeket kedvelő amerikai vásárló elképzelése ihlette, aki nyugtató, gubószerű tereket akart, így az amerikai tervező, J. David Weiss növényekkel töltött, üvegházszerű falakkal képzelte el a fedélzetet.
“Az ötlet az, hogy alul olyan tereket hozzunk létre, amelyek csendesebbek és nyugodtabbak, ahol a vendégek pihenhetnek és feltöltődhetnek” – mondta Weiss, a Designova Creative tervező cég alapítója.
Szerinte a tervezés kulcsa a hajótest kiterjedt üvegterületei, amelyek szórt természetes fénnyel árasztják el a belső teret. Ezek túlméretezett csúszó üvegtáblákkal kombinálva teszik lehetővé, hogy a hűtő szellők áthaladhassanak a jachton. Weiss, aki olyan szuperjachtok tervezésében segített, mint a Galactica Star, a 213 méteres teljes alumínium Heesen, valamint a 239 méteres CRN-ben épített Yalla, gyorsan hozzáteszi, hogy a jacht nem csak a pihenésről szól. A hatalmas fedélzeti területeknek a szórakozásról is szólniuk kell.
Az egyik különösen jó tulajdonsága a Crescerének a 15 méteres körmedencéje. Az elülső fedélzeten süllyesztés helyett az üveg oldallapok emelkednek ki a fedélzetről, hogy létrehozzák a medencét, a nagy sebességű szivattyúk pedig sós vízzel árasztják el. Ha nem használják, vagy ha helikopter számára meg kell tisztítani az előteret, a medence másodpercek alatt kiürül, és az oldalak eltűnnek.
“Nem csak jó módszer a súlycsökkentésére menet közben, hanem szórakoztató nézni a vendégeket az üvegoldalakon keresztül, ahogy élvezik a vizet” – mondja Weiss.
A Crescere hajóteste és felépítése tekintetében a tervező szándékosan szembeszállt a szélesebb, magasabb és függőlegesebb, vagy hosszabb, karcsúbb profilú jachtok jelenlegi trendjeivel. A hajóját a klasszikus J-osztályú vitorlások ihlették.
„Azt akartuk, hogy a jacht elegánsnak és gyorsnak tűnjön, zavartalan vonalakkal. Annak ellenére, hogy a hajó koncepciója meghaladja a 120 métert, azt szerettük volna, ha egy sokkal kisebb hajó lelke lenne benne”- mondja Weiss.
Az egyik igazán menő funkció a hajófenéken ívelt elemek. Úgy néznek ki, mint a jacht fizikai gerincei, amelyek az építmény tetejétől a vízig szárnyalnak. Akár megduplázhatják a gyerekeknek szánt csúszdákat is.
Weiss elképzelése szerint a környezetvédelem jegyében hibrid dízel-villamos berendezés hajtaná, bioüzemanyag-generátorokkal és napelemekkel töltve a nagy akkumulátorbankokat. És Crescere még így is gyors lenne, és 70 km/h sebességgel rohanna egyik trópusi szigetről a másikra.
“A koncepció kidolgozásának egyik szórakoztató része a beszélgetés volt olyan vállalatokkal, amelyek kifejleszthetik ezeket az összetett új technológiákat” – mondta Weiss. “Mint például a medence üvegének, az üvegfalaknak és a meghajtórendszereknek a létrehozása.” Weiss még egy olyan céggel is beszélt, amely intelligens öntözési rendszereket tud fejleszteni a fedélzeten lévő növények egészségének fenntartására. “Ezt nem mindennap csinálod tervezőként” – mondja.
Egy további kihívás, amellyel a tervező szembeszáll, egy autószállító. Úgy tűnik ugyanis, hogy a potenciális vevőnek nagyon kedvelt klasszikus autógyűjteménye van, amelyek közül hatot vagy hetet magával visz a jachton. “Egy katonai stílusú leszállóhajón dolgozunk, amelyet a hajótest oldaláról lehet bevetni, és amely képes eljutni a tengerpartra vagy a hajó rámpájára, ha szükség van rá” – tette hozzá Weiss.