Ha még mindig azt hiszed, hogy az elektromos autók unalmasak, nézd meg a legújabb Ford Mustangot.
Az amerikai autógyártó felfedte legelső képeit a teljesen elektromos Mustang Mach-E-ről, az egyedi versenyautó prototípusról, mely 1400 lóerővel nyűgöz le. A Ford azt a célt tűzte ki, hogy olyan járművet alkosson, amely megmutatja, milyen erőt lehet kipréselni belőle anélkül, hogy egy csepp fosszilis üzemanyagot is elhasználna.
Hogy rakétaként lőjön ki, az autóban hét elektromos motor van és erős leszorítóerő, hogy tapadása is legyen. A mérnöki munka szoros együttműködésben történt az RTR-rel, felhasználva egy fehér Mustang Mach-E GT vázát.
“Tökéletes az időzítés ahhoz, hogy az elektromos technológiát a következő szintre emeljük és ebből tanulva alkalmazzuk a következő sorozatban” – nyilatkozta Ron Heiser, a Mustang Mach-E főmérnöke. “A Mustang Mach-E nagyszerű vezetési élményt fog nyújtani, mint minden más Mustang elődje, viszont a Mustang Mach-1 1400 teljesen őrült lesz a Ford performance és RTR-nek köszönhetően.”
Több, mint tízezer munkaórába került a michigani autógyártó és az RTR számára, hogy kidolgozzák azt a víziót, melyből a Ford versenyautó gyártó programja inspirációt merített. Ennek eredményeképpen az autó aerodinamikai sziluettje a hűtő csövekre, az első elosztókra, a merülési síkra és a hátsó szárnyakra helyezi a hangsúlyt. Az erős motorjai közül három az első differenciálműhöz csatlakozik, a másik négy pedig a hátsó, palacsinta-stílusúhoz, egyetlen hajtótengely mentén. A konfiguráció nagy beállítási tartományt enged meg, hogy az autó bármihez alkalmazkodni tudjon a drifteléstől a nagy sebességű versenypályákig.
“Nagy kihívást jelentett a hét motor által biztosított extrém szintű energia irányítása” – nyilatkozta Mark Rushbrook, a Ford Performance motorsport igazgatója. “A Mustang Mach-E 1400 bemutatja az elektromos járművekben rejlő lehetőségek művészetét.”
Az 56.8 kWh-s akkumulátor nikkel-mangán-kobalt cellákból áll az ultramagas teljesítmény és a nagy kisülési sebesség érdekében. Az akkumulátor rendszert úgy tervezték, hogy a töltés közben hűljön egy di-elektromos hűtő segítségével.
Sajnos a koncepciót nem eladásra tervezték, viszont hamarosan láthatjuk a NASCAR-ban való debütálását. Ha más nem, legalább megmutatták, hogy az elmúlt tíz évben mennyit fejlődtek az EV-k és a Ford 11.5 milliárd dollárt pumpál az elektromos autók fejlesztésébe világszerte.