Kezdőlap Hírek Autók 1400 lóerős, egyedi elektromos Mustang

1400 lóerős, egyedi elektromos Mustang

297
0
Mustang Mach-E

Ha még mindig azt hiszed, hogy az elektromos autók unalmasak, nézd meg a legújabb Ford Mustangot.

Mustang Mach-E Az amerikai autógyártó felfedte legelső képeit a teljesen elektromos Mustang Mach-E-ről, az egyedi versenyautó prototípusról, mely 1400 lóerővel nyűgöz le. A Ford azt a célt tűzte ki, hogy olyan járművet alkosson, amely megmutatja, milyen erőt lehet kipréselni belőle anélkül, hogy egy csepp fosszilis üzemanyagot is elhasználna.

Mustang Mach-E Hogy rakétaként lőjön ki, az autóban hét elektromos motor van és erős leszorítóerő, hogy tapadása is legyen. A mérnöki munka szoros együttműködésben történt az RTR-rel, felhasználva egy fehér Mustang Mach-E GT vázát.

Mustang Mach-E “Tökéletes az időzítés ahhoz, hogy az elektromos technológiát a következő szintre emeljük és ebből tanulva alkalmazzuk a következő sorozatban” – nyilatkozta Ron Heiser, a Mustang Mach-E főmérnöke. “A Mustang Mach-E nagyszerű vezetési élményt fog nyújtani, mint minden más Mustang elődje, viszont a Mustang Mach-1 1400 teljesen őrült lesz a Ford performance és RTR-nek köszönhetően.”

Mustang Mach-E Több, mint tízezer munkaórába került a michigani autógyártó és az RTR számára, hogy kidolgozzák azt a víziót, melyből a Ford versenyautó gyártó programja inspirációt merített. Ennek eredményeképpen az autó aerodinamikai sziluettje a hűtő csövekre, az első elosztókra, a merülési síkra és a hátsó szárnyakra helyezi a hangsúlyt. Az erős motorjai közül három az első differenciálműhöz csatlakozik, a másik négy pedig a hátsó, palacsinta-stílusúhoz, egyetlen hajtótengely mentén. A konfiguráció nagy beállítási tartományt enged meg, hogy az autó bármihez alkalmazkodni tudjon a drifteléstől a nagy sebességű versenypályákig.

Mustang Mach-E “Nagy kihívást jelentett a hét motor által biztosított extrém szintű energia irányítása” – nyilatkozta Mark Rushbrook, a Ford Performance motorsport igazgatója. “A Mustang Mach-E 1400 bemutatja az elektromos járművekben rejlő lehetőségek művészetét.”

Mustang Mach-E Az 56.8 kWh-s akkumulátor nikkel-mangán-kobalt cellákból áll az ultramagas teljesítmény és a nagy kisülési sebesség érdekében. Az akkumulátor rendszert úgy tervezték, hogy a töltés közben hűljön egy di-elektromos hűtő segítségével.

Mustang Mach-E Sajnos a koncepciót nem eladásra tervezték, viszont hamarosan láthatjuk a NASCAR-ban való debütálását. Ha más nem, legalább megmutatták, hogy az elmúlt tíz évben mennyit fejlődtek az EV-k és a Ford 11.5 milliárd dollárt pumpál az elektromos autók fejlesztésébe világszerte.