Bemutatkozik a kanadai-amerikai társaság, a Loki sokoldalú, moduláris (és kifejezetten drága) lakókocsija, hogy felrázza a pickupok világát.
A Basecamp kalandfelszerelés stílusos és bármilyen évszakban kényelmesen használható lakóautóvá változtatja az olyan furgonokat, mint a Toyota Tacomas, a Ford Super Duties vagy a Rivian R1Ts. A moduláris beltérben minden nappali tevékenységet kényelmesen elvégezhetünk, este pedig nyugodt elvonulást tesz lehetővé a napelemmel és légkondicionálóval felszerelt autó, amely tulajdonképpen egy önálló vidéki kunyhóként funkcionál.
A Loki már nyolc éve kísérletezik az apró, moduláris terekkel: fém konténerekből alakít ki lenyűgöző munkaállomásokat és promóciós helyszíneket.
Legutóbbi munkája a szokásos, nagy fehér dobozhoz hasonló lakóautókat váltja fel: egy rugalmasan alakítható, multi-sport kalandközpont vagy egy barkácsműhelyszerű apróház.
A Loki vezetőigazgatója, Pierre-Mathieru Roy évek óta álmodozott egy olyan, sokoldalú és autóra helyezhető szerkezetről, ami támogatja őt a szabadidős tevékenységeiben – autós túrázás és hegyi-kerékpározás a nyáron, sítúrák a télen. A koronavírus járvány alatt, amikor ráadásul igen népszerűvé váltak a lakóautók, meg is valósította, amiről álmodott.
A Loki Falcon sorozata három különböző méretű lakókocsiból áll, melyek a legnépszerűbb, 5 láb hosszú ággyal rendelkező, közepes méretű pickupokra (például a Toyota Tacomára vagy Ford Rangerre), valamint a 6,5-8 láb hosszú ággyal felszerelt, standard pickupokra (amilyen a Forf F-Series vagy a Chevy Silverado) illeszthetők rá. A Basecamp következő sorozatát az olyan jövőbeli elektromos autókhoz fogják gyártani, mint a Rivian R1T, a Ford F-150 Lightning és – merész húzás, de – a Tesla Cybertruckja.
Hogy a lakótér a sportos rugalmasság mellett kényelmes életminőséget nyújtson, a Loki a Québuec-i Norvával működött együtt, akiknek a lenyűgöző, multifunkcionális és minden évszakban ideális Mercedes Sprinter lakókocsi fűződik a nevükhöz. Nem meglepő tehát, hogy a Basecamp megannyi részletében emlékeztet a Norva lakóautóira, valamint a Storyteller Overlandjére és Pleasure-Way-ére is.
A Loki a kocsi hátsó ajtója köré egy szélesebb emelőkaput függesztett fel, ami további kényelmet és rugalmasságot jelent a szabadtéri sportok rajongói számára, hiszen ennek segítségével könnyebb bepakolni az egyes eszközöket, ráadásul az oldalsó árnyékolókat kiegészítő, esőtől és napsütéstől védő kistetőként is használható. Amennyiben nem kell mindenhez hozzáférnünk, elég a csomagtérajtó közepén nyíló, kisebb bejáratot használni.
Belül a padlózaton, a falon és a mennyezeten is rögzítő sínek futnak, melyek utazás alatt a sílécek, showboardok, biciklik és hátizsákok és további felszerelés rögzítésére, táborozáskor pedig lakberendezési célokból is használhatók, például evőeszköztartók, magazintartók, akasztók elhelyezésére.
Igaz, a Basecamp tulajdonosai aligha érzik szükségét, hogy a belső teret használják tárolásra, ugyanis a szerkezethez tartozik egy óriási tetőcsomagtartó, ami elég erős ahhoz, hogy fedélzetként, valamint elhúzható pótkerék tárolóként funkcionáljon .További rakodó teret nyújtanak a padlózat alól előgördülő hosszú fiókok is.
A Basecamp rögtön ellátja a kirándulásból érkező, koszos és fáradt kalandorokat: akár az EarthCruisernek, ennek is van egy kis előszoba részlege, ahol egy tusoló is igénybe vehető – így a kirándulók nem viszik be magukkal a homokot és sarat az apró belső térbe.
A zuhanyzóhoz tartozó wc a hálófülkéhez tartó lépcsőből húzható ki, a mosogatókagyló pedig a konyharészlegben, a mozgatható indukciós főzőlappal felszerelt aprócska pultnál, egy üvegfedél alatt található.
A Basecamp nappali- és hálórészlege éppolyan kompakt, mint a mosdó és a konyha. Baloldalt egy kanapé kapott helyett, a túlsó sarokban lévő víztartályból pedig egyszemélyes, párnázott széket alakítottak ki – és a kettő között egy mozgatható asztal található. A kanapé igény esetén egy másodperc alatt ággyá nyitható, a matracot eltávolítva pedig akár munkapadként funkcionál. Elvileg a bútokat ki is vihetjük a kocsiból szabadtéri használatra.
Hogy a kényelem minden évszakban garantált legyen, a Basecamp légkondicionálóval, fűtéssel és meleg vízzel, valamint egy lítium akkumulátor központú elektromos rendszerrel van felszerelve, mely utóbbi 360 wattos napelem rendszerből nyeri az energiáját. Az alumínium vázú lakókocsit szintetikus kompozit anyaggal szigetelték. A világítás, víz és egyebek a Redarc vezérlőrendszernek köszönhetően egy integrált kijelzőn vagy telefonos applikáción keresztül szabályozhatók.
A Basecampet nem csupán a pickupra felszerelve, de akár önálló apróházként is használhatjuk, ha esetleg egy kirándulás során érdemesebb megszabadítani a furgont a nagy terhétől. A napelemek ebben az esetben még fontosabbá válnak, hiszen ezek látják el energiával a lakórészleget, míg az vissza nem kerül az autóra.
A Falcon 5,6, és 8 szerkezete minden változtatás nélkül tökéletesen illeszkedik az 5, a 6,5 és 8 láb hosszú ágyakkal felszerelt lakókocsikhoz. Száraz tömegük 544 és 1351 kg közé esik. A Loki nemrég közzétette az első Super Duty-mounted Falcon 8 demo modellt, amelyet 10,000 dollárért már előrendelhetünk a weboldalán.
Első ránézésre a Basecamp sokoldalú és kompakt dizájnja hasonlít más modern és rugalmas kialakítású pickup lakókocsikra, például az elérhető áron kínált Scout pickup sorozatra. A Basecamp Falcon részleteinek ismeretében sejtettük, hogy luxustermékként értékesítenék, de azt nem gondoltuk, hogy ennyire drága lesz. Árát tekintve a Falcon a komplett négykerék-meghajtású lakóautókkal esik egy kategóriába, nem a hasonló, furgonra szerelhető kocsikkal.
A Loki hangsúlyozza, hogy a Basecamp modellek hosszútávú befektetések, hiszen amennyiben tönkremegy, elhasználódik alatta az autó, a lakórészleget könnyedén átszerelhetjük egy másik, új pickupra. Ez valóban előnyt jelent a lakóautókkal szemben – de nem különbözteti meg más, olcsóbb lakókocsiktól. Kétségtelen, hogy a rozsdamentes alumínium szerkezet erősebbnek és jobbnak tűnik a tömeggyártású lakóautóknál, és nyilvánvalóan minőségi alapanyagokból és elemekből építették meg… de 135,000 dollár? Furgon nélkül?
De persze a piac dönt.
A Loki Québec-i központjában gyártja, és Észak-Amerikán belül bárhová eljuttatja a Basecamp Falcon lakókocsikat. A kiszállítások a jövő év első negyedében kezdődnek. A Loki azt is tervezi, hogy 2022-ben gyárat létesít Kolorádóban.
Amint már említettük, a jövőben várhatók a Basecamp elektromos autókra szerelhető változatai, valamint egy olcsóbb (95000 dolláros) Ikarusz sorozat közép- és normálméretű pickupokra. Nagyon kíváncsiak vagyunk, hogyan lehet lakóautót varázsolni a Tesla acél sajtszeletnek tűnő Cybertruckjából.