A Lotus autóipari tanácsadó részlege a Hope Technology céggel összeállva egy új versenykerékpárral akarja növelni Nagy Britannia kerékpáros csapatának éremesélyét a 2020-as Tokiói Olimpián.
A Lotus Engineering fejlesztett már aranyérmes olimpiai versenykerékpárt korában, hiszen 1992-ben Chris Boardman egy Lotusszal nyert olimpiai aranyat Barcelonában, sőt Boardman 1994-ben az első szakaszokon a Tour de France-t is vezette a kerékpárral.
„A Lotus mindig az élvonalban volt a könnyű versenyautóival, és most 25 év szünetet követően visszatérünk, hogy közösen e értékek mentén egy új versenykerékpárt készítsünk” – nyilatkozta a Lotus ügyvezető igazgatója, Miguel Fragoso.
A Lotus a Lancashire központú részegységgyártó Hope Technology céggel lépet szövetségre, akik csak az utóbbi időben kezdtek komplett versenykész kerékpárok gyártásába. A Hope egy új forradalmi gyártási eljárással csökkentette a HB.T versenykerékpár kerekeinek a tömegét.
A szuper könnyű kerekekhez pedig egy látványos vázat is fejlesztettek. „A nagy szakítószilárdságú kompozitokból készült váz a házon belüli csapatunk munkáját dicséri, akik mögött 30 év és két Olimpia tapasztalata áll” – nyilatkozta a Hope ügyvezető igazgatója, Ian Weatherill.
A Lotus Engineering mérnökei a kerékpár első villájának különleges dizájnján, illetve a kormányon dolgoztak annak érdekében, hogy javítsák a vázszerkezet merevségét, valamint az irányíthatóságat azzal, hogy az jobban érezhetővé vált. Az alkatrészek összeszerelésében és összehangolásában a Renishaw segítségét vették igénybe, majd az elkészült kerékpárokat alapos szélcsatornás teszteknek vetették alá.
A Lotus-Hope kerékpárnak azonban még meg kell szereznie a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség (Union Cycliste Internationale – UCI) engedélyét, majd ezt követően a Nagy Britanniai csapat révén megméretteti magát a 2019/2020-as Tissot UCI Pályakerékpáros Világkupa sorozatban.