Kezdőlap Hírek Bumm Boom

Bumm Boom

171
0
Boom Overture

A Boom Overture szuperszonikus utasszállító repülőgépének fejlesztése körül még sok a kérdőjel, de ha a vállalat át tudja ugrani a szükséges akadályokat, a United Airlines készen áll arra, hogy szeletet vágjon a tortából. A légitársaság szerződést kötött a céggel, hogy akár 50 darabot is vásárolna a futurisztikus repülőgépből, amely az évtized végére megkezdheti kereskedelmi járatait.


Boom Overture A Boom zászlóshajó modelljeként az Overture-t a világ leggyorsabb polgári repülőgépének tervezték, amely akár 88 utas befogadására is képes, és képes elérni a Mach 1,7-es (1300 mph vagy 2100 km/h) sebességet. Ez azt jelentené, hogy Los Angeles és Sydney között 8 óra 30 perc alatt, vagy Tokió és Seattle között 4 óra 30 perc alatt lehetne eljutni.
Boom Overture A vállalat megépítette az Overture XB-1 nevű demonstrációs változatát, amelyet úgy terveztek, hogy áttörje a hanghatárt, és várhatóan valamikor jövőre repülni fog. Maga az Overture repülőgép legkorábban 2025-ben kerülhet forgalomba, de az eddig nyújtott apró betekintések elégnek tűnnek ahhoz, hogy a United Airlines is beszálljon a businessbe.
A most bejelentett vásárlási megállapodás értelmében a légitársaság 15 Overture utasszállítót vásárol meg, és további 35 gép megvásárlására is opciót kap, amennyiben megfelel egy sor biztonsági, üzemeltetési és fenntarthatósági követelménynek. A két fél együtt fog dolgozni, hogy kipipálják ezeket a feltételeket, és meg kell találniuk a módját annak is, hogyan navigáljanak a szuperszonikus repülés szabályainak zavaros vizein amerikai föld felett.
Boom Overture A Mach 1-nél nagyobb sebességű repülések 1973 óta tilosak az Egyesült Államok területe felett a hangrobbanás okozta zajszennyezés miatt, bár a Szövetségi Légügyi Hivatal jelenleg új szabályokat fontolgat, amelyek egyszerűsíthetik a mentességek megszerzésének folyamatát. A mentességeket eseti alapon, az egyes költségek és előnyök elemzése után adhatják meg, de még mindig vannak megoldásra váró kényes kérdések, többek között az ilyen típusú repülések szén-dioxid-kibocsátása.
Boom Overture Az extra sebességet nem adják ingyen, a szuperszonikus repülés sokkal több üzemanyagot éget el, mint a szubszonikus repülés. A Boom a világ legfenntarthatóbb szuperszonikus repülőgépének nevezi az Overture-t, és azt állítja, hogy az első naptól kezdve 100 százalékban fenntartható üzemanyaggal, nulla szén-dioxid-kibocsátású repülőgépként fog működni. Amennyiben sikerül a szükséges lépéseket végrehajtani, az United Airlines szerint a szuperszonikus repülőgépek 2029-ben kezdenek majd utasokat szállítani.