A Bombardier Global 7500 hosszú távú üzleti jetjére kifejlesztett Soleil fényrendszer a repüléstörténet első cirkadián-ritmus alapú fedélzeti világítási technológiája.
A hosszú távú repülés után fellépő jet laggel kívánja felvenni a harcot a Soleil Dynamic Daylight Simulation rendszere, amely vegyesen használ kék és piros, a melatonint elnyomó és stimuláló hullámhosszokat, amelyek befolyásolják az alvási ciklusokat. A Soleil világtó rendszerét a Global 7500 számára tervezték és fejlesztették, és az utasok veleszületett bioritmusát befolyásolja, meghatározva, hogy milyen mennyiségű pihenésben vagy épp munkában van része az utasnak a repülés során. Közvetlenül a Touch fedélzeti management rendszerben építették a Soleil világítását, amely automatikusan kiszámolja az optimális alvási/ébrenléti ciklust az úti céltól függően, ezzel biztosítva, hogy az utasok megérkezéskor szinkronban lesznek a helyi idővel.
A Soleil rendszerét arra is be lehet programozni, hogy a legjobb időre ütemezze be az étkezéseket, a járat kiindulási pontjának és célállomásának megfelelően, így a légiutaskísérők is előre tervezhetik a felszolgálást. Figyelembe véve, hogy a Global 7500 olyan desztinációk között repül, mint San Francisco és Szingapúr vagy New York és Hong Kong, a Soleil rendszere ráadás lesz a jet lag elleni küzdelemben a hosszú távú utakon.
„A Global 7500 jet a világ leghosszabb távolságaira repülő üzleti repülőgép páratlan fedélzeti élménnyel. A jármű kabinjai mellett, amelyekben normál méretű ágyak, zuhanyzó található, a Soleil világítási rendszere segít az utasoknak frissebben és kipihentebben megérkezni az úti céljukba” – mondta Peter Likoray, a Bombardier Business Aircraft sales és marketing alelnöke.
Mivel a rendszert a Touch popup QLED kijelzőn lehet állítani minden ülésnél (és ágynál), így mindenki magának állíthatja be, mennyit szeretne pihenni és mennyit dolgozni. Azoknak, akik inkább aktívan töltenék az utat és befejeznénk egy prezentációt, azoknak a kék/reggeli fény felkapcsolása fog segíteni fókuszálni és hatékonynak lenni. Azoknak, akik pedig annyit szeretnének aludni, amennyit csak lehet, a piros/relaxáló fény fog segíteni a ZZZ állapot elérésében. A világítás a kabin vezérlőn és a Touch applikáción keresztül állítható, de akár csak az alapbeállításokkal is el lehet indítani, így a rendszer automatikusan kiszámolja a repülési tervnek megfelelően.
A repülőgép minden zónáját külön lehet kontrollálni – a hálószobákat, a média termet, a főkabint, a személyzeti pihenőt és a pilótafülkét -, így nem mindenkinél fog kihunyni a villany, amikor eljön az alvás ideje.