A fantasztikus Flying Yacht tervezet négy 40 méter hosszú árbocot tartalmaz, amelyek 14 000 négyzetméternyi vitorlát hordoznak, és amikor azok behúzódnak, az árbocok szárnyakká válnak.
A Flying Yacht, Yelken Octuri tervező új koncepciója két, egymással potenciálisan ellentétes közlekedési formát ötvöz egyetlen látványosan vad hajóvá: egy óceáni trimaránná, amely sugárhajtású repülőgéppé alakítható. “Hajó” üzemmódban a 46 méter hosszúság és a 27 méter szélesség elegendő belső teret biztosít egy 10 személyes motoros jachthoz, míg “repülőgép” üzemmódban 90 méter szárnyfesztávolság és a négy motor elegendő felhajtóerőt és meghajtást biztosít a 210,5 csomós, azaz 389 km/h elméleti végsebességhez.
A repülőgép-tervező Octuri azután találta ki a Flying Yacht koncepcióját, hogy olyan óriási, 1940-es évekbeli repülőgépeket tanulmányozott, mint Howard Hughes H-4 Hercules repülőgépe, ismertebb nevén a Spruce Goose, a valaha épített legnagyobb repülő hajó, vagy olyan későbbi repülő hajók, mint a szovjet Ekranoplan, amely inkább hasonlított egy vízre ragadt repülőgépre, mint hajóra. Ahogy a katonai hajó felgyorsult, a földhatás – a hajótest alatt rekedt légpárna – mintegy 3 méterre emelte fel, így óriási sebességgel siklott a víz felett.
Octuri weboldala azt sugallja, hogy a vitorlás jacht valóban megépült, de gyorsan rámutat, hogy a részletek még csupán tiszta fantázia. “De még így is sokan keresnek meg, és kérdezik az árat” – nyilatkozták a Robb Reportnak.
A tervező ezzel a sci-fi koncepcióval szó szerint szélnek eresztette a mérnöki munkát. Octuri inkább arra koncentrált, hogy szerinte mi néz ki menőnek, mintsem hogy egy megvalósítható tervet dolgozzon ki egy crossover hajóra.
“Tudom, hogy bármilyen repülőgép tervezésénél több tízezer részletre van szükség” – mondja Octuri. “Ha össze akarnám állítani az összes adatot, hogy megépítsem ezt a koncepciót, az egy életen át tartana. Úgy döntöttem, hogy a mérnöki munkát figyelmen kívül hagyom, amikor belekezdtem”.
Mégis, az Octuri 3D-s látványtervei és a részletekre való összpontosítása – a jachtnak két fő fedélzete, valamint félfedélzetek lesznek az orrban és a tatnál -, valamint a vonalrajzok hitelességet kölcsönöznek. Úgy néz ki, mint valami, ami 20-30 év múlva is megvalósítható lenne. Vagy talán hamarabb is megjelenhetne, például egy Star Wars-filmben.
“A trükk az, hogy maradj nyitott az ötleteidre” – mondja. “Legtöbbször cenzúrázzuk őket.”
Octuri szerint ennek a konstrukciónak egy változata valóban működhetne. “A reálisabb megközelítés egy ekranoplan és egy katamarán hibridje lenne” – mondja. “Ez működhetne.”