A februári Szingapúri Repülőkiállítás talán legérdekesebb „darabja” az Airbus MAVERIC névre hallgató prototípusa volt, mely az üzemanyag hatékonyabb és tágasabb utasszállító repülőgépek kifejlesztése érdekében az európai cég kísérleti laboratóriumaként fog szolgálni az elkövetkező években.
„Tehát meg kellett cáfolnunk ezeket a véleményeket, bizonyítva, hogy ez egy nagyon jó alap a jövő repülőgépei számára.”
A MAVERIC projekt három év alatt az első vázlatoktól egy repképes tesztgépig jutott, a 2 méter hosszú és 3,2 méter széles modell pedig távirányítással 2019 júniusában végrehajtotta az első felszállását is.
A szokatlan törzsmegoldás 20 %-os üzemanyag-megtakarítással kecsegtet, miközben a belsőtér kialakítása, vagy a hajtómű megoldások terén korábban nem látott szabadsághoz juttatja a mérnököket. A központi törzs fölé helyezett hajtóműgondolák révén jelentős mértékben csökken a le és felszállások zajterhelése.
A csupaszárny kialakítás pedig rendkívül kényelmes kabin elrendezést tesz lehetővé hatalmas lábtérrel és széles folyosókkal. „Mi itt az Airbusnál megértettük, hogy a társadalom többet vár tőlünk a repülőgépek teljesítményének javítása terén” – tette hozzá Adrien. „A MAVERIC csupaszárny konfigurációjában hatalmas lehetőség lakozik, mi pedig nagyon szeretnénk a technológiai lehetőségek határáig elmenni.”