A TAG Heuer 1860 óta lépést tart a stílus fejlődésével és avantgárd időmérőket készít, amelyek szilárdan a jelenben gyökereznek. Nem meglepő hát, hogy legújabb dizájnjához az utcai ruházat adta az ihletet.
Az egyedi kronográf a japán utcai ruházat, a Fragment alapító atyjával, Hiroshi Fujiwara-val együttműködésben készült. A páros már 2018-ban is dolgozott együtt egy vintage dizájnon, az elkészült 500 darabot pedig úgy elvitték, mint a cukrot. A duó most egy klasszikus verseny-ihlette C-tokos, 60-as és 70-es évekből való verseny karórát dolgozott át és adott rá modern köntöst, amely egyszerre merész és minimalista.
A Fragment Design Heuer 02 nevet kapó dizájnból újabb 500 darab készült és olyan örökséggel rendelkezik, mint a tachiméter-skála, a 44mm-es párna alakú tok és a kronográf funkció, de a fekete opál számlap és piros jegyekkel kortárs jelleget is ad neki. Az óra jelzők és mutatók erősen kontrasztos fehér színt kaptak, a két logo pedig a számlap közepén ül.
A legmenőbb újítás minden kétséget kizáróan a vörös zafír kristály hátlap. A rózsa árnyalatú ablakon keresztül láthatjuk a Heuer 02 automata oszlopkerekes kronográf mozgó egységet, amely nem csupán ütős dizájn elem, de lenyűgöző 80 órás üzemidőt is biztosít.
“Újratervezni a TAG Heuer kronográfot lehetőséget biztosított, hogy újat alkossunk a már meglévő örökségből” – nyilatkozta Fujiwara. “Adtam a dizájnnak egy modern és kivételesen rendkívüli hangulatot a vörös hátlappal, mely a márka egyik logójára utal és teljesen új karaktert ad az órának.”
Az új, ötsoros acél karkötővel is kitűnik a tömegből az óra, amely pillangó összecsukható kapcsokat kapott. Finoman csiszolt, így minden csuklómozdulattal megcsillan rajta a fény. Természetesen minden darab egyedi számozást kapott 1-től 500-ig.
“A TAG Heuer x Fragment Design Heuer 02 kronográfban minden megvan, ami egy mai óra rajongó számára fontos, letisztult és innovatív technológia, szemet gyönyörködtető, stílusos megjelenés és az örökség” – nyilatkozta Franck Touzeau, a TAG Heuer termelésért felelős alelnöke.
A Fujiwara dizájn július 27-én érkezik és 6150 dolláros áron kerül a polcokra. Mint a legkeresettebb utcai darabok esetében, itt is érdemes felkészülni egy kis könyök harcra, ha szeretnénk egyet az 500-ból.