Cora, az első teljesen elektromos repülő taxi 1400 út és egy Covid-19 szünet után újra útra kelhet. A világ első teljesen elektromos önrepülő taxija mind az Egyesült Államokban, mint Új-Zélandon folytatja a teszteket, miután a világjárvány miatt kénytelen volt három hónapos szünetet tartani.
Cora az egyik legfejlettebb függőlegesen felszálló eVTOL repülőgép, mely 2017-ben kapta meg a engedélyét. A Wisk tervezte és fejleszti, amely egy városi légi járművekkel foglalkozó cég Boeing és Kitty Hawk háttérrel.
A 6.5 méteres méhecske színű elektromos taxi már több, mint 1300 teszt repülőn van túl. A 11 méteres szárnyfesztávú Cora úgy száll fel, mint egy helikopter a 12 különálló emelő ventillátorral és úgy repül, mint egy repülőgép körülbelül 450m magasságban. Végsebessége 160 km/h és a jelenlegi akkumulátor technikával 40 kilométert tud megtenni.
A pilótafülkét két utas számára tervezték. A Cora önvezető, amely funkciót a legtöbb elemző a városi légitaxi jövőjének tekint.
Gary Gysin, a Wisk vezérigazgatója szerint az újraindult tesztek során valós környezetben értékelhetik a repülő teljesítményét, hogy az adatokra alapozva tovább tudják fejleszteni. A cég a Covid-19 járvány során “a nem repüléssel foglalkozó területekre koncentrált, mint a tanúsítvány és szoftverfejlesztés” – tette hozzá Gysin. “Ez lehetővé tette számunkra, hogy fenntartsuk a lendületet ezen egyedülálló időszak során. De fantasztikus lesz újra repülni.”
A Cora-t úgy tervezték, hogy ne legyen hibalehetősége. A 12 rotor, mely a függőleges emelkedésért felelős független egymástól, tehát ha az egyik meghibásodna, a többi átveszi a szerepét. A repülőnek három különböző fedélzeti számítógépe van, hogy pozícióját kiszámolja. A kényszerleszállásokra pedig ejtőernyővel készülnek.
A Wisk szerint a többi terület biztonságát is fejlesztették. “Ahogyan visszatérünk a repülés teszteléséhez, számos olyan protokollt és közösségi távoltartási szabályt vezettünk be, amelyek a legjobb gyakorlatokon alapulnak” – nyilatkozta a Flight Test igazgatója, Carl Engel.