Részletgazdag koncepció autót a svéd Daniel Soriano-tól. „A Ferrari Aliante-t eredetileg Arun Kumar, Magnus Grettve és jómagam alkottuk meg 2011-ben diplomamunkaként, amely a Ferrari World Design Contestben is részt vett.
Több mint 7 évvel később, és a szakmai tapasztalattal, amit többek között a Lamborghininél, Volvo Cars-nál és Polestarnál szereztem, úgy döntöttem, hogy újragondolom és újramodellezem az autót, hogy bebizonyítsam magamnak, hogy mennyit fejlődtem (vagy nem) az elmúlt évek során. Ezt a felfejlesztett verziót a szabadidőmben csináltam meg, csak, hogy kielégítsem a saját kíváncsiságomat.”
„Miután a legtöbb modern autó manapság csak lelketlen gép, ami inkább úgy néz ki, mint egy háztartási berendezés, semmint egy autó, a szuperautók old school generációja előtt szerettem volna tisztelegni.
Ma minden a számokról szól, ami egyszerűen egy gyerekes pénisz-méregető verseny. Egy igazi benzinimádó számára nem lehet mérni vagy számszerűsíteni, hogy mi tesz igazán naggyá egy autót, ezért valami tisztát, egyszerűt és könnyűt akartam létrehozni.
Ezért a Ferrari Aliante Barchetta 12 szívófejes, önálló fojtószelepházas működteti, amihez kézi sebességváltóval párosul, és semmilyen elektronikus vezetési segédeszköz sincs benne. Szénszálas héj, beépített ülésekkel, semmi ajtó, ablak vagy tető. A modern hipszterek utálni fogják.