A Foster + Partners négy állomást készített el, amelyek a 450 kilométer hosszú vasútvonal megállóit jelzik. Az állomásokat ősi építészeti hagyományok ihlették, így az épületek a régió szellemiségét tükrözik. Kialakításuknak köszönhetően védelmet nyújtanak a nap forróságától és új lendületet is adnak az ország infrastruktúrájának.
A Foster + Partners moduláris megoldást alkalmazott, a közös designelemek pedig mind a négy állomáson megtalálhatók. Az acéloszlopok fákat szimbolizálnak, amelyek együttesen alkotják meg a tetőszerkezetet összekapcsolódva. Ez a motívum egyébként a tradicionális építkezésben is megtalálható. Mind a négy állomás más színben pompázik, ezzel akarták a négy város különbözőségét kihangsúlyozni.
„A négy állomás tervezése során folyamatosságot akartunk kialakítani. Az alapot egy 27 méteres modul alkotja, amely elég flexibilis ahhoz, hogy változtatni lehessen rajta, amikor új elvárások elé kerülnek az állomások.”
Az állomások óránként 20 ezer utast szolgálnak ki, a tereket pedig úgy alakították ki, hogy mindenki könnyedén eligazodjon. A tetőszerkezetben található nyílások rengeteg természetes fényt engednek be az épületbe, azonban mégis árnyékot nyújtanak. Mivel az építkezés független volt a vasútvonal elkészültétől, a folyamatokat úgy kellett megszervezni, hogy ne zavarják a fejlesztést. Az állomások ezen kívül kapcsolatban állnak más közlekedési rendszerekkel is, például a metróval.
A vasútállomásokat úgy tervezték meg, hogy a növekvő igényeknek is képesek legyenek megfelelni, hiszen az eredeti évi 60 milliós utasforgalomhoz képest már most 135 millióval kell számolniuk. A vonatok 300 kilométer/óra sebességgel haladnak, így két és fél óra alatt érnek Mekkából Madinah városába. Az első szakaszban 35 vonat fog robogni a síneken, egyenként 417 utast szállítva.