Magyarország első bulvármentes online férfimagazinja

Naprakész história

0

Schobert Norbert kétségtelenül megosztó karakter, akit lehet szeretni vagy nem szeretni. Az viszont tény, hogy hihetetlen elszántság és kitartás van az üzleti sikerei mögött. Hallgatva az update sztorit sokszor felötlött bennem, hogy ez történet bármelyikünkkel megeshetett volna

Schobert Norbert - Update sztori

Amikor erre az interjúra készültem, akkor spontán statisztikát készítettem szűkebb környezetemben, ki hogy látja Schobert Norbertet. A fogadtatás ténylegesen olyan vegyes volt, mint amire számítottam, talán pont emiatt lettem duplán is kíváncsi arra az emberre, aki felépítette saját magát és ezzel együtt a vállalkozását is. Akár azt is mondhatnám népmesei hasonlattal élve, hogy a szegény ember legkisebb gyerekének 21. századi sztorija az övé, aki elment szerencsét próbálni és, ahogy az lenni szokott a végén elnyerte a jutalmát. Mindazonáltal, hogy büszkesége leplezetlen nem akarja bizonygatni, hogy bármit is felfedezett volna. Inkább ráérzett valamire – mondja – hol ösztönösen, hol tudatosan, de mindenképpen akkurátus elszántsággal építette azt a rendszert, ami ma piacvezető a maga területén.

Schobert Norbert - Update sztori

Schobert Norbert

Dunaparti kisváros egyik üzletközpontjának emeletén található Schobert Norbert főhadiszállása. Az óriási „Update Low Carb” poszterekkel tarkított irodai folyosó enteriőrjét rendhagyó módon kis krétatábla odébb pedig egy flipchart rázza fel rajtuk kusza diagrammok helyett színes gyerekrajzok vannak. Látszik, hogy cég együtt él a családdal…
Néhány perces várakozás után kijön elém a recepcióra így fogad, majd az irodájába invitál. Úgy érzem száz éve ismerjük egymást, pedig ez nyilvánvalóan egyoldalú. Megszokta már, hogy „lenorbizzák”, de ez nem befolyásolja a későbbi közvetlenségét.
Tulajdonképpen egyetlen dologra voltam kíváncsi, az Update sztorira. Megnyugtat, hogy ezt akár tíz perc alatt elmeséli, de még egy óra múlva is erről beszélgettünk.

Barna András (B.A.): Hogy kezdődött?

Schobert Norbert (S.N.): A ’90-es évek végén a kazettáim mellé – amiből több százezret értékesítettem – betettem egy kis füzetet, amiben leírtam a fogyási tapasztalataimat. Ez nem szólt másról, mint szénhidrátcsökkentett diétáról. Abban az időben majdnem, hogy ismeretlen volt ez a fogalom, de én ezzel a módszerrel lefogytam 40 kilót, és ezt azóta is tartani tudom. Ez egy változatos étrend volt, amiben le volt csökkentve a keményítő és a cukor. Több zöldség és több fehérje volt benne.

B.A.: Hogy találtad ki magadnak ezt a módszert?

S.N.: Figyelemmel kísértem a NASA űrhajósoknak írt étrendjét. Ők voltak az elsők, akik ezt a vonalat erőltették, hogy a mozgásszegény térben az űrhajósok meg tudják tartani az erőnlétüket. Ezt ültettem át az én fogyási gyakorlatomba. Bejött, némi sporttal ötvözve.
Később pedig ezt a módszert ajánlottam azoknak is, akik az óráimra eljártak. Teszem hozzá ezt nem követte még semmilyen brand vagy termék. De az tény, hogy a kettő ötvözése népszerűséget hozott, hiszen ezrek jártak tornázni hozzám, otthon pedig az én kazettáimra edzettek és már a tévében is szerepeltem.

Schobert Norbert - Update sztori

B.A.: Mikor jött el az áttörés?

S.N.: Az első előrelépés 2002-ben volt, amikor egy ételkiszállító cég megkeresett azzal, hogy ők indítanának fitness menüt és lennék-e az arca a projektnek és segítenék-e a beltartalom összeállításában. Akkor még ilyen étrend nem szerepelt egyik ételfutár szortimentjében sem. Igent mondtam a megkeresésre.
Összeállítottam egy tematikát, amiből kivettem a cukrot, a liszteket teljes kiőrlésűre cseréltem, a tészta pedig durum lett. Ez még inkább csak egy minimálisan szénhidrátcsökkentett inkább alacsony kalória tartalmú menüsor volt.
A cég napi 500 adagos fittmenüje pár hónap alatt napi 10 ezerre nőtt az együttműködésünk után. Így indult el a Norbi fitness menü láz. Ezt meglovagolva további promóciót kapott, voltak tévéreklámok, étlaposztás, dedikálás, kóstoltatás…stb.
Szárnyaltunk és egycsapásra piacvezetőkké is váltunk. Ezt követően több nagy gyártó is megkeresett, hogy ő is gyártana „Norbis” termékeket. Elmondhatom, hogy én voltam idehaza az első, a rendszerváltás után, aki az „arcával, a munkájával” ad el terméket.
Az életmódváltás tehát egyfajta sikersztori lett. Rájöttem, hogyha a testmozgás mellé az emberek még egy egészségesebb ételt is kapnak, akkor nem kerülnek döntési helyzetbe. Ugyanis, ha már dönteniük kell, akkor lehet, hogy rosszul döntenek, és ezzel akár a diétájukat is agyoncsaphajták.
Schobert Norbert - Update sztoriKésőbb persze megjelentek versenytársak, de érezhetően nem okoztak nagy piacvesztést, hiszen ezen a vonalon én voltam a leghitelesebb a sok torna és a sok lefogyott ember miatt.
Aztán megírtam a módszeremről szóló könyvemet, Norbi Titok címmel. Ugyanis világossá vált számomra, hogy a fogyás sikere 80 százalékban az étrenden múlik, és csak 20 százalékban a sporton.

B.A.: Szerinted sikered titka, hogy jókor voltál jó helyen vagy pedig egész egyszerűen volt egyfajta társadalmi személetváltás, mikor is az emberek egészségtudatosabbak lettek?

S.N.: Én úgy fogalmaznék, hogy jókor voltam azon a helyen, amit én hoztam létre. Magyarországon a ’90-es években azt a szemléletváltást, hogy tömegek járnak el tornázni, aerobikozni, azt 90 százalékban én teremtettem meg. Mondok egy példát: a TV tornát én indítottam újra 1997-ben hét év szünet után. Minden nagy kereskedelmi és állami csatornán ott voltam főműsoridőben. Annyira beleívódtam a köztudatba, hogy az emberek meghallották, hogy torna, akkor azt mondták Norbi. Akárhova mentem 4-5000 fős rendezvényeken ingyenesen tornáztattam az embereket. Miniszteri kitüntetést is kaptam ezért a tömegsportban végzett tevékenységemért. Rengeteg ilyen rendezvényt tornáztam végig. Eközben az emberek az én kazettáimra tornáztak otthon és tették ezzel együtt magukévá azt az életvitelt, amit én képviseltem.
Abban az időben a futóversenyek még nem tudtak olyan nagy tömegeket megmozgatni, mint mondjuk ma. Én voltam az az ember, aki levitte vidékre a hétköznapi fitnesst, mert sokkal könnyebb volt egy Norbi kazettára tornázni, mint mondjuk elmenni egy futóversenyre. Olyan embereket tudtam bevonni a mozgásba, akiknek korábban eszébe sem jutott ilyen-olyan oknál fogva, hogy megmozduljon. Ezek az emberek elkezdtek Ducitorna, Aerobik Norbival vagy Kick-Box fitness kazettákra tornázni. Összességében a képhordozók elérték az egymilliós darabszámot, amihez biztos hozzájön még egyszer ennyi másolt verzió. Akárhogy is kétmillió elért és tornászó emberről van szó.

B.A.: Korábban beszéltünk az áttörés első lépéséről, mi volt a második vagy nagy áttörés?

Schobert Norbert - Update sztoriS.N.: Tulajdonképpen erre a tornalázra írtam meg az első könyvemet a korábban említett Norbi Titkot, amiben amennyire lehetett leegyszerűsítettem, ma divatos szóval felhasználóbaráttá tettem az információkat. A szénhidrátoknak kódokat adtam, amiben sok volt, az lett a 3-as, amiben kevés, az meg az 1-es, nem kellett számolgatni. Kategóriák voltak, ezt lehet enni, ezt nem lehet. Mit ad Isten a könyv annyira bejött, hogy elfogyott belőle 250 ezer darab és igazából ez hozta meg számomra a nagy áttörést.
Rengetegen megvették, rengetegen fogytak vele mindenki erről beszélt, mondhatom, hogy Magyarországon ez volt az első diétaláz.
Az egész ezt megelőző korszakom, az ételkiszállítástól kezdve a kazetta terjesztésen át ez nem tudott nekem annyi tőkét hozni, hogy tovább léphessek. Nem panaszkodom, mert szerettem, amit csináltam, jó egzisztenciám volt, házam, autóm, de ahhoz mondjuk kevés, hogy brandépítésben lehetett volna gondolkozni.
Egyébként a könyv esetében is bevállaltam, hogy nem keresek kiadót, hanem saját költségemen nyomtatom ki, aztán vagy bejön vagy nem. Az Alexandra terjesztette, akkor ők voltak a legnagyobbak. Így a mondjuk 200 forintos jutalék rögtön nagyságrendekkel magasabb. Igaz, ehhez 20 ezer darabot ki kellett nyomtatni, ami azért óriási kockázatot jelentett. Szerencsémre a könyv nem várt sikert hozott. Hihetetlen módon jöttek a számok, nem hittem a saját szememnek.

B.A.: És akkor ez egyből be is indított valamit?

S.N: A könyv után elkezdtek megkeresni a gyártók, hogy a vevőknél lenne igény szénhidrátcsökkentett termékekre. Így aztán egy csomó cégnél lettek termékek, én jóváhagytam a receptúrát, a gyártók meg gyártották, forgalmazták, ami után vagy kaptam jutalékot vagy nem, vagy csaltak, vagy nem. Az árakat a terjesztést nem én szabtam meg, csak a beltartalmat, meg azt, hogy mondjuk nagyjából, hogy nézzen ki. Ennek aztán az lett a következménye, hogy össze-vissza mentek az árak, volt, ahol örültek, volt, ahol szidtak, mint a bokrot, miközben semmi beleszólásom nem volt az árképzésbe. Sok esetben a gyártók ezen akartak nagy pénzt keresni. Számtalanszor előfordult, hogy megláttam egy terméket a polcon tripla áron, ez nem jó, gondoltam.

B.A.: Hogyan léptél tovább ezen?

Schobert Norbert - Update sztoriS.N.: Első lépésként behoztam a Low Carb lisztet Amerikából, ami 95 százalékkal kevesebb szénhidrátot tartalmaz, mint a búzaliszt. Ez ismeretlen alapanyag volt még, de nem csak idehaza, hanem Európában is, és persze iszonyúan drága is. De elkezdtem ezekből aztán péksüteményeket gyártatni. A Low Carb lisztből készült Update kenyér és süti volt az első európai szénhidrátcsökkentett termék. Annyira az elsők voltunk, hogy idehaza sem volt még ilyen kategória magyar élelmiszeripari szabályzatban. Ezt csak később sorolták be. Így kezdődött az építkezés.

B.A.: Ez lett az alapja a franchise hálózatnak?

S.N.: Igen, ugyanis arra gondoltam, hogy miért ne csinálhatnék erre alapozva egy franchise pékség hálózatot. Felvettem magam mellé hozzáértőket, összeraktunk egy koncepciót, kimentem a franchise kiállításra és az első nap 35 jogot adtam el, aminek a díjait visszaforgattam az egészbe, és hirtelen lett 64 üzlet, tulajdonképpen a semmiből.

B.A.: Úgy hangzik, mint egy tündérmese. Ennyire „patentúl” működött?

S.N.: Voltak gyerekbetegségek. Volt nem megfelelő helykiválasztás, nem megfelelő partner kiválasztás, volt tőkehiányos partner, hogy csak néhányat említsek, ezeket pedig nem tudtam mindig megfelelően kezelni. De, hát minden kezdet nehéz. Ma már 120 üzlet van, és 330 terméket forgalmazunk.

B.A.: A termékfejlesztésben van valami koncepció?

S.N.: Igen, csak az van. Jelenleg öt munkatársam foglalkozik ezzel a vonallal. A fejlesztés abból a szempontból egyedülálló, hogy az update termékek esetében mi három auditált klinikai vizsgálatot folytattunk le.
Én azt mondtam, hogy minden eddigi erényünk és elsőségünk ellenére, nézzük meg a termékeinket klinikai körülmények között. A vizsgálat eredménye azt hozta ki, hogy az Update termékek nagyon ideálisak fogyókúrázóknak és cukorbetegenek is. Ennél jobb elismerés nem is kell!
Rengeteg szakmai díjat megnyertünk. Számtalanszor voltunk az év terméke, progresszív szakmai termék díjakat hoztunk el.

B.A.: Úgy tűnik, mintha végig sima úton haladtál volna. Általában nem ez a jellemző, nálad voltak buktatók?

S.N.: Szerintem ilyen mindenkinél van. De, kellő elkötelezettséggel, akárhányszor rászámolnak az emberre, fel lehet állni. Az elmúlt húsz év alatt előfordult jópárszor, hogy nem úgy alakultak a dolgok, ahogy elképzeltem. Én sem érthetek mindenhez és jós sem vagyok, ha arányba kellene állítani a döntéseimet, akkor felében ösztönösen, a másik részében tudatosan döntök.

Schobert Norbert - Update sztori

B.A.: A kérdés nem teljesen idetartozik, de mégis. Mit adott vagy mit vett tőled el a bulvár?

Schobert Norbert - Update sztoriS.N.: Én a bulvár média nélkül lettem, nem celeb, hanem sztár. Én legalábbis úgy érzem, hogy sztár voltam. Ugyanis én attól lettem valaki, hogy Budapesten a 90-es években országos híre ment, hogy mennyien vannak az aerobik óráimon. Ez téma volt a sajtónak, ami akkor még nem volt bulvár. Érdekes sztori volt, hogy egy rendőrségi kiképző, joghallgató egy kövér gyerek, ráadásul férfi aerobic oktató, – ami az időben igen csak kuriózumnak számított – tömegeket mozgat meg. Fesztiválokra hívtak, hogy tartsak órákat, és tulajdonképpen ezáltal kerültem be a kereskedelmi csatornákhoz is.
1998-ban élőben tornáztam a TV2 Jó reggelt Magyarországában évekig egy fillér gázsi nélkül. De ennek köszönhetően még nagyobb lett az ismertségem, hiszen aki nem látott az óráimon vagy rendezvényeimen, az ott láthatott. Így még több kazetta fogyott.
Én úgy gondolom, egyébként ma is, hogy klasszikus értékek mentén épült a karrierem, ami semmi másról nem szólt csak rengeteg munkáról.

B.A.: Hogy foglalnád össze az eddig pályafutásodat?

S.N.: Az én karrierem az emberek szeme láttára épült, és sokakat szembesítettem azzal, hogy többre vihette volna, mégsem volt képes rá, mert nem volt, akarata vagy kitartása hozzá. Erre jellemzően az a válasz, hogy könnyű nekem, mert jókor voltam jó helyen, és ő ezt nem mondhatja el magáról. Én soha semmilyen állami támogatást, EU pályázatot nem nyertem, hitelt sem vettem fel. Egy dologgal foglalkoztam, hogy az embereket megmozgassam és, hogy segítsek nekik lefogyni és teremtsek a számukra egy olyan táplálkozási komfortot, ami az Update. Jegyzem meg, ami egyébként simán elhagyható, mert nem kell ezt enned, hogy lefogyj, hiszen a szabályok megvannak. Ha viszont nem akar lemondani dolgokról, akkor ez lehet számára egy büntetlen alternatíva.
Mondok egy példát, valaki kakaóscsigát akar enni, akkor abban van 70 gramm szénhidrát, tehát ha megeszi már agyonüti a fogyókúráját, de ha miénket eszi, akkor abban csak 8 gramm van, ami nagyságrendekkel kevesebb. Egyébként egy átlagos testsúlyú embernek naponta hozzávetőlegesen 150 gramm szénhidrátot lehetne megennie, ehelyett 600 grammot eszik.

Schobert Norbert - Update sztori
Azt is hozzá kell tennem, hogy én soha nem a trendeket követtem, ez tévhit. A trendeket én csináltam, olyat, ami nem volt a kilencvenes években. Ebből viszont könnyű volt piacot építeni, igaz kellett hozzá pénz. Szerencsés voltam, eladtam a Norbi Titokból 250 ezer példányt, a többi részekből szintén ugyan ennyit. Ennek a bevételéből ebben az időszakban fel lehetett építeni egy brandet. Ha, ez nincsen, akkor soha az életben nem tudtam volna létrehozni ezt a vállalkozást.
Schobert Norbert - Update sztoriPersze megtehettem volna azt is, hogy öröklakásokba fektetem, amiket kiadok, és vígan élek az albérleti díjakból. De, én úgy gondoltam, hogy arra költöm, amit szeretek csinálni. És mit szeretek? Ezt!

B.A.: Mi a jövő?

S.N.: A piaci megtartása, növelése és a nemzetközi terjeszkedés, erre is teszek nagyon komoly lépéseket az idén, de ez egyelőre maradjon ez egy újabb Norbi Titok.

Megosztás

Szóljon hozzá

FIGYELMEZTETÉS! Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek a kiskorúakra káros hatással lehetnek!
Kipróbáltuk a flotta autók emblematikus modelljét a Ford Mondeot. Nézd meg mit tud a megújult csapatjátékos!

» Megnézem «