Amikor a Bulgari 2000-ben megvásárolta Gerald Gentát, az ötlet az volt, hogy az elismert órakészítő márka majd hitelességet kölcsönöz a cégnek a luxus órák egyedi világában.
Az elkövetkezendő évtizedekben a névadó Genta márkanév, amelyet még 1969-ben alapított az a legendás tervező Philippe Nautilus, aki az 1972-es Audemars Piguet Royal Oak-ot és az 1976-os Patek-et is jegyezte, többször reflektorfénybe került, de ez az állapota sohasem volt tartós. A cég sikerét nem sikerült állandósítani.
A tavalyi évben, egy nyugalmi időszakot követően a Bulgari bemutatta a Gerald Genta 50. évfordulójának jubileumi modelljét, egy úgynevezett bi-retrográd órát. Visszautalva a Genta eredeti Arena órájára, amelynek védjegye egy olyan vaskos kialakítású tok volt, amelyet az ókori Róma nagy arénái ihlették, a kiemelkedően magasszínvonalú, elismert óragyártási hagyományokhoz hűen a 2019-es modell platina keretet és tokot, valamint kék számlapot és kék hevedert kapott –ugyanakkor mintegy 61 000 dollárért, azaz csaknem 18 millió forintért került kiskereskedelmi forgalomba.
Genfi Watch Days-en a Bulgari bemutatta a folytatódó Gerald Genta saga következő fejezetét, az Arena Bi-Retro Sportot egy 43 mm-es csiszolt titán tokban, amelynek jellegzetes széles, ívelt kerete van.
Az órák múlását egy 12 óránál található ablakon keresztül követhetjük nyomon, míg a perceket a fekete antracit tárcsa felső felét övező íven jelenítik meg. 60 percenként pedig a percmutató nullára áll vissza. Ugyanez a történet zajlik le a dátummal is, amelyet kisebb ívben jelenítenek meg 6 óránál. A modell BVL 300 kaliberének kétirányú öntekercselő mozgása van 42 óra teljesítménytartalékkal. A titán ardillon csattal felszerelt, matt fekete aligátorszíjjal körbeölelt darab 14 800 dollárért, azaz csupán alig több mint 4 millió forintért kerül kiskereskedelmi forgalomba.
A tavalyi limitált kiadás célja elsősorban az volt, hogy eljutassa az üznetet „ a Genta szerelmeseinek, arról, hogy visszatértünk” – mondta Jean-Christophe Babin, a Bulgari vezérigazgatója a előadása során. “Most már az újrakezdés fásiának második lépésénél járunk, amikor megnyitjuk az ajtót az újonnan érkezők és a fiatalabb generációk előtt, hiszen a megjelenésünk egyre inkább kortárs és modern a csiszolt titánnal és sárga mutatóval.”
Babin elmondása szerint az új Arena modellt „tulajdonképpen e-kereskedelem útján, kerül értékesítésre”.
“Lényegében azt szeretnénk elérni, hogy a Gerald Genta teljesen független legyen a Bulgaritól és legyen saját hálózata” – tette hozzá.