Bár a brit Hybrid Air Vehicles (HAV) modern léghajói a legendás Zeppelinekkel méretben még nem versenyezhetnek azért így is lenyűgöző gépezetek.
A HAV előző 42 millió dollárba kerülő tesztléghajója se volt kicsi a 91 méteres (302 láb) hosszával és a 36 811 köbméteres (1.3 millió köb láb) térfogatával, a sorozatgyártás előtt álló Airlander 10 azonban még nagyobbra nőtt a 97,5 méteres (320 láb) hosszával. Az áramvonalasabb formát és új farokrészt kapó Airlander 10 gyorsabb, üzemanyag hatékonyabb és a 4 egyenként 325 lóerős V8-as dízel erőforrása ellenére is 75 százalékkal kisebb károsanyag kibocsátású lesz az elődmodellhez képest.
A kényelmes és tágas 195 négyzetméteres (2100 négyzetláb) kabinnal rendelkező Airlander 10 repülési csúcsmagassága eléri majd a 6000 métert, miközben 10 tonnát emelhet a levegőbe, ahol 5 nap alatt 7400 kilométer megtételére képes. A HAV jelenleg a Collins Aerospace céggel, valamint a Nottinghami Egyetemmel közösen egy elektromos meghajtórendszeren is dolgozik, addig is az első dízel modellek 2024-ben már gyártásba is kerülhetnek.