Valójában ez egy hajó, ami repül. 70 mérföld / órás sebességgel az új, francia gyártmányú A2V gyors katamarán hajóteste szó szerint felemelkedik, hogy növelje a sebességet, ami az üzemanyag-takarékosság előnyét is kínálja.
A La Rochelle-i székhelyű Advanced Aerodynamic Vessels által tervezett és épített, 35 méteres A2V teljesítményének és hatékonyságának a titka a „keresztszintes” középső rész szárnyszerű formája. Képzelje ezt el úgy, mint egy repülő szárnyát. Amint a levegő áthalad a hajótestek közötti alagúton, az alsó rész elemelkedik a vízfelülettől. Minél gyorsabban halad, annál könnyebbé válik a hajó a vízen ”- mondta Lionel Huetz vezérigazgató.
Monte Carlóban az 1,2 millió dolláros A2V-ből vásrolt a Ports of Monaco Kormányhivatal is, amely az apró fejedelemség forgalmas kikötőit üzemelteti. A terv az, hogy idén tavasszal üzembe áll, és a monacói imént megnyílt Cala del Forte „túlfolyó” kikötőjéből nyolc mérföldnyire, az olaszországi Ventimigliában szállítanak szuperjacht-tulajdonosokat.
“Körülbelül 15 perc alatt akár 12 utast szállít üzleti osztályú kényelemmel a két kikötő között, és lényegesen kevesebb üzemanyagot fogyaszt, mint egy hagyományos gyors komp” – mondja Huetz.
Úgy néz ki, mint az Elliot Carver médiamágnás hajójának kicsinyített változata az 1997-es James Bond – Tomorrow Never Dies filmből, az A2V csúszós alakját autóipari stílusú szélcsatornában tökéletesítették. Az A2V-t két, 350 LE-s Yanmar turbó-dízel hajtja, amely csatlakozik a merüléscsökkentő felszíni meghajtású propellerekhe. Előnyr jelent a 40 mph körüli aerofoil alvázzal, amelynek teljes hatása 57 mph utazási sebességgel jár.
Huetz szerint a hajó lenyűgöző sebessége nem megy a sima haladás rovására. Tágas, 25 méteres gerendáival, karcsú, hullámhasító hajótestekkel párosulva a hajót 8 láb magas hullámok , 35 mph-os szél mellett tesztelték a tengeren.
Annak érdekében, hogy a szuperjacht tulajdonosok otthon érezzék magukat, az A2V kabinja nagy, kényelmes, előre néző bőrülésekkel rendelkezik, bőr és tikfa kárpitozással. A teljes szélességű szélvédő biztosítja, hogy mindenki panorámát kapjon, miközben légkondicionált kényelemben pihen. Valójában monacói kikötők A2V-je a második modell, amely vevőt talált. Az első nemrég a svájci Genfi-tónál, az Évian-les-Bainsnél járt, ahol Genf és a város ötcsillagos szállodái között ingázza a vendégeket.
Huetz szerint folyamatban vannak az A2V szabadidős változatának tervei. Nagysebességű nappali hajóként, vagy kényelmes hétvégi járműként használható.
A modell aerodinamikus alakjának megőrzése érdekében egy hatalmas hátsó tetőrész emelkedik, hogy 500 négyzetméter fedélzeti helyet biztosítson a napozásra és a szórakozásra. A komp változat belső ülései helyett kabin, ágy, konyha és zuhany található.
Huetz azt tervezi, hogy az A2V Tender-t két 300 lóerős külső hajtóművel szerelik fel, amelyek növelik a helyet és könnyítenek a hajón. A motorok továbbra is 60 mérföld / órás végsebességre tudták tolni a hajót. Ezen a pazar hajó körülbelül 1,5 millió dolláros árcédula fog lógni.