Az egyedülálló vízi jármű koncepcióiról méltán ismert Pierpaolo Lazzarini, a Lazzarini Design Stúdióból leleplezi legújabb elképzelését: az „Avanguardiát”.
Ennek megfelelője angolul a „Vanguard” kifejezés, amely magyarul „élcsapat” jelentéssel bír. Ez a különleges „mega” jacht- tervezet a nevét az irányítótorony elhelyezkedése miatt kapta, amely egy hattyú fejére emlékeztet.
Talán részben egy 1970-es évekbeli, japán manga által inspirálva, a „fej” irányítótoronyként funkcionál, a 137 méter hosszúságú jacht manőverezésében.
A „nyaktól” a fej le is választható, ezáltal pedig egy 16 méteres kiegészítő csónakká alakítható. Mozgás közben a „fej”, vagy irányítótorony azzal is igazíthatja az Avanguardia pozícióját, hogy lesüllyed a jacht test közepére.
A hátsó fedélzeti rész pedig kettő, szintén Lazzarini által tervezett, úgynevezett „jet kapszula”, azaz tulajdonképpeni „mini jacht”, személyes kikötőjét foglalja magába. A két kapszula a szerkezethez rögzíthető, és ilyen módon a fő jacht segédhajtőműveként használható. A fej leválasztását követően a jacht központi, fenti része veszi át az ellenőrzést, egyfajta kiegészítő irányítótoronyként.
Az Avanguardia 5 fedélzetre oszlik, amelyeken maximum 60 utas kaphat helyet. Az tervezett meghajtás két teljesen elektromos oldalsó motorral van megoldva, és a nagyobb sebesség elérése érdekében pedig egy központi MTU Rolls-Royce motor is „besegít”, amely a 137 méteres jachtot körülbelül 18 csomós maximális utazási sebességre képes felgyorsítani.
Az Avanguardia, amely lényegében egy stilisztikai gyakorlatnak indult, Lazzarini meggyőződése szerint valósággá válhat egy tőkeerős ügyfél bekapcsolódásával, aki segít életre hívni ezt az egyelőre még csak papíron létező, de kétségkívül lenyűgöző tervezetet.