Kezdőlap Hírek Hajók Hullámgyilkos

Hullámgyilkos

282
0
Enmer

Ez egy hajós legrosszabb rémálma: üvöltő 40 csomós szelek, vertikális, közel függőleges 20 méteres falakat habzó tengeren. Adjon a forgataghoz egy gonosz hullámot, szakadó esőt és fenyegető szén-fekete eget. Határozottan nem jó nap az öböl körüli koktélozáshoz.

Ez volt a felavatása az újonnan megkeresztelt Enmernek, egy 75 lábas XSV20 felfedező jachtnak, mielőtt új tulajdonosának, a francia milliárdosnak és a szenvedélyes jachtembernek, Jack Settonnak átadták volna.

EnmerMég a kiszállítás is rendkívüli volt. Mielőtt Monsieur Settonnak átadták volna a kulcsokat, Enmer 2500 mérföldes, nagy sebességgel száguldott az építtető Safehaven Marine építészének írországi Corkban lévő udvarától az új otthonáig, a szardíniai ritmusú Porto Cervóba.

Több mint egy évig tartó mediterrán hajózás után Setton úgy döntött, hogy eladja a katonai kategóriájú Enmert – a neve „At Sea”-t jelent franciául- , körülbelül 2,35 millió dollárért.
“Itt az ideje, hogy sok pénzt veszítsek, amit úgy tűnik, rendszeresen csinálok a csónakjaimmal, és hagyjam, hogy valaki más élvezze őt” – mondta Setton a Robb Reportnak.

EnmerSetton korábbi akvizíciói közé tartozott a robusztus 194 méteres Senses expedíciós jacht, a 60 láb magas teljesítményű Ciao Gianni vitorlás jacht, amelyet közeli barátjáról, a Fiat néhai főnökéről, Gianni Agnelliről neveztek el, és a rekordot döntött 110 méteres „Maxi” katamarán Swift. Utolsó „projektje”, az átalakított, 105 lábas Texas kereskedelmi horgászcsónak, amelyet Setton fényűző világutazóvá alakított, mert a francia valami ugyanolyan robusztusra, de gyorsabb dolgra vágyott.

Setton XSV20-at, innovatív, hullámtörő hajótesttel, 51 mérföld / órás végsebességgel és bárhová eljutó képességgel alkotta meg. “Mindig is szerettem azokat a hajókat, amelyek kívülről masszívak, de belül kényelmesek – olyan hajók, amelyeken nincs sallang, és tudom, hogy elvégzik a munkát” – mondja.

A jachttulajdonos a Safehavennel együtt dolgozott a tervezés finomhangolásán, és két 1150 LE-s Cat C18-at szerelt fel a sugármeghajtókhoz. Setton számára a cél a kevésbé összetettség, a könnyebb karbantartás és a jobb alacsony sebességű manőverezhetőség volt. Ezek a tényezők fontosak voltak, mivel elsősorban Setton és barátnője cirkál a hajón.

EnmerAmi nem változott, az az XSV20 egyedi hajótest-kialakítása. A kevlar-erősítésű monotestként indul, késszerű, hullámot szúró orral. Ez aztán visszaáramlik egy mély-V középszakaszba, majd zökkenőmentesen áttér az iker, katamarán stílusú hajótestekre. Az elülső ablakokhoz hüvelyk vastag ballisztikus üveget használt, hogy extra védelmet nyújtson a kormányállásnak.

Mivel nem szereti azokat a hajókat, amiket megdöntenek a hullámok, Setton egyedülálló egyensúlyrendszert tervezett. “Tartja az orrát, így a hajó tengeralattjáróként viselkedik, és egyenesen átüt a hullámokon” – mondja. “Néhány rossz körülményt tapasztaltunk a Mer-ben, de hihetetlenül jól vett mindent.”

Bár a hajó gyors, Setton inkább lassabb sebességgel közlekedik. “Igen, az 51 mph-t is el tudja érni, de 40-nel sokkal jobban közlekedik.” -mondja. “30 mph sebességgel több mint 600 tengeri mérföldet képes megtenni tankolás nélkül. Nagy teljesítménye és hatótávolsága van.”

EnmerA belső teret úgy tervezték, hogy egyszerű legyen, ugyanakkor elég kényelmes a hosszú hajóutakhoz. A fedélzetek alatt van egy fő lakosztály, egy vendég kabin és a személyzet szállásai a tatnál helyezkednek el. Arra az esetre ha az időjárás kedvezőtlenre fordul, a vezetőfülke négy SHOXS kereskedelmi minőségű, ütéselnyelő elemmel és utasüléssel rendelkezik a biztonság és a kényelem érdekében.

Setton úgy gondolja, hogy a következő tulajdonos valaki olyan lesz, aki a St. Tropez-be hajózó fejek megfordításához keres járművet, vagy egy tapasztalt tengerész, aki kalandokat keres. “Valaki olyan kell, aki ugyanúgy rajong a hajókért, mint én” – mondja. „Elismerem, hogy korábban visszautasítottam azokat a vásárlókat, akik nem értették, miről szólnak a jachtjaim, de optimista vagyok, hogy megtalálom a megfelelő embert. ”