A ’70-es évek tradícionális autóformái között a legtöbb embert sokkolt, az akkori Lancia Stratos Zero. A méltán dícsért, sokak által még mindig élvonalbeli dizájnnak tartott egyedi ék alakjával az autó vadászgépként hasította ketté maga előtt a levegőt menet közben. A mesterműként emlegetett, azóta is ikonikus olasz dizájn olyan gyártókati is megihletett, mint a Lamborghini.
A Lancia nemrég jelentette be, hogy a csökkenő eladások miatt a közeljövőben csak olasz piacra fogják gyártani az egyetlen, Ypsilon modelljüket.
A hír azonban nem szegte kedvét a rajongó dizájner Joaquin Obligadonak, hogy adjon egy kis ráncfelvarrást kedvenc tanulmányautójának.
Az új Lancia Cargo Stratos a Stratos Zero ék alakú formáját fejleszti tovább, kissé leeresztett orral, a leszorítóerő optimalizálása végett. Az autó áramvonalasabb, mint elődje. Szolíd íveivel és éles, egyenes vonalaival azt a benyomást kelti, mintha egy szélcsatornateszt közben született volna. A tanulmány oldalán végigfutó fémpanelek jelzik, a hagyományos ajtók nyilvánvaló hiányát.
A ki-be szálláshoz a szélvédőt kell használnunk, ami mögött egy pilótafülkéhez hasonló utastér bújik meg, csakúgy, mint az eredeti Stratos Zero-ban. A két első fényszóró LEDjei a kocsi felszíne alól világítanak. Hátul pedig párhuzamos piros farlámpák húzódnak, vagány cyberpunk hatást adva az amúgyis karakteres járgánynak.
Joaquin Obligado célja az volt, hogy definiálja mit jelent ma a futurisztikus dizájn. Mindegy milyen szögből nézzük, a Cargo Stratos sehonnan sem hagyományos. Akár kívül, akár belül, a tanulmány szögesen különbözni akar (és sikerül neki) minden megszokottól – akárcsak az elődje tette azt pontosan 50 évvel ezelőtt.