A Boeing bemutatta a US Army számára készített Future Attack Reconnaissace Aircraft (FARA), azaz egy támadás-felderítő gép prototípus-versenyére készített koncepcióját.
Öt dizájn szállt versenybe, hogy a jövőben a hidegháborús Bell OH-58D Kowa Warrior helikopterek helyett beálljon a seregbe, a Boeing, Bell, AVX Aircraft, Karem Aircraft és a Sikorsky egy-egy koncepciója.
A Boeing eddig jól leplezte FARA koncepcióját és még mindig nem fedte fel annak részleteit, viszont napvilágra került néhány kép és leírás a kétüléses harci helikopterről. Úgy tervezték, hogy az megfeleljen az amerikai sereg követelményeinek, nem csupán a csatatér kihívásainak felel meg, hanem könnyű karbantartani és frissíteni, bővíteni.
A Boeing szerint a FARA ebben a formájában teljesen új, hatlapátos, egytengelyes rotort kapott, melyet egyetlen motor hajt és fly-by-wire rendszer irányít. A jobb manőverezőképességet és vízszintes repülést egy nyomó-propeller biztosítja, sebessége pedig felülmúlja a jelenlegi helikoptereket.
Elöl egy fejlett, keskeny keresztmetszetű pilótafülke található tandem ülésekkel és intuitív közös vezérlő felülettel mindkét pilóta számára. Ez magában foglalja a rugalmas avionikát, az autonóm képességeket és egy nagyméretű, konfigurálható képernyőt érintőképernyővel.
A hangárban a Boeing FARA számos karbantartással kapcsolatos újítással rendelkezik, például nincs szükség kiegészítő felvonókra, így sokkal gyorsabban újratölthető a muníció. A fedélzeti diagnosztika valós idejű adatokat szolgáltatva képes alkalmazkodni a megváltozott, sokszor zord körülményekhez. A helikoptert nyílt felépítménnyel tervezték, így könnyen fejleszthetővé válik.
“Amit ajánlunk, az több, mint egy helikopter, elérhető és teljesen integrált rendszer, a katonaság céljaihoz és jövőjéhez alakítva” – mondta Mark Cherry, a Boeing Phantom Works vezérigazgatója és alelnöke. “Egyesítettük az innovációt, találékonyságot és a bizonyított tapasztalatot széleskörű teszteléssel és fejlett elemzéssel, hogy egy nagyon vonzó megoldást kínáljunk.”