A Hyundai i30 N sikeresen megvédte elsőségét a Sport Auto magazin olvasói szavazásán. A márka népszerű sportos kompakt modellje sorban a második alkalommal nyerte el a Sport Auto havilap nagyrabecsült díját a „Kompakt import szériamodellek 35 ezer euro alatt” kategóriában.
A díjat 2020-ban huszonnyolcadik alkalommal osztották ki. Idén 230 sportautó volt versenyben, és közel 13 ezer olvasó adta le a voksát.
2021 tavaszától elérhető a sportos utódmodell
2017-es piaci bevezetése óta a Hyundai i30 N több mint 26 700 példányban talált gazdára Európában. A modell most megújult, és az átdolgozott változat hamarosan forgalomba kerül: az európai értékesítés 2021 elején veszi kezdetét.
A Hyundai i30 N formaterve a teljesítmény és az érzelmek jegyében újult meg. Stílusát széles hűtőmaszk, új LED-es fényszórók, V alakú nappali világítás, nagyméretű hátsó légterelő szárny, valamint új rajzolatú, 19 colos kovácsolt könnyűfém keréktárcsák jellemzik. Az utastér újdonságai a 10,25 colos érintőképernyős navigációs rendszer, valamint a megvilágított N logóval ellátott N Light ülések.
Az új i30 N Performance csomaggal felszerelt kivitelének négyhengeres turbómotorja az eddiginél is nagyobb teljesítményt (a korábbi 202 kW/275 LE helyett 206 kW/280 LE) és forgatónyomatékot (353 Nm helyett 392 Nm) kínál. Ez nem csupán optimális gázreakciókat, de jobb gyorsítóképességet is eredményez. A modell legújabb kivitele 5,9 mp alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, azaz 0,2 másodperccel fürgébb az elődjénél. A sportos hangolású, kétliteres benzinmotor hatfokozatú kézi (6MT) vagy újonnan kifejlesztett, nyolcfokozatú duplakuplungos (N DCT) sebességváltóval társítható. A hatfokozatú kézi sebességváltóval szerelt, alapkivitelű új i30 N legnagyobb teljesítménye 250 LE, maximális forgatónyomatéka 353 Nm. A továbbfejlesztett i30 N kínálatát olyan új Hyundai SmartSense aktív biztonsági és vezetőtámogató funkciók teszik teljessé, mint a sávkövető asszisztens vagy az aktív holttér-támogatás.