A BMW kiadta az X6 Coupé Vantablack verzióját, amelyet a „világ legsötétebb fekete” pigmentjével vontak be, amely a fény több mint 99% -át képes elnyelni. A Vantablack technológia feltalálói, a Surrey NanoSystems együttműködtek a Levitation 29 kreatív ügynökséggel annak érdekében, hogy a BMW legújabb X6 kupéját, a pigment festékként permetezhető változatával borítsák be.
A német autómárka szerint a BMW VBX6 az „első és egyetlen jármű a világon”, amely Vantablack VBx2 bevonattal rendelkezik, amely szinte teljes mértékben eltávolítja az összes fényvisszaverődést. Az eredeti Vantablack pigmentet kizárólagos jogokkal ellentmondásosan Anish Kapoor művész birtokolja, ám a VBx2 bevonat kissé eltérő anyag, a pigment hordozóoldatban van feloldva, amely lehetővé teszi annak nagyobb területre történő permetezését.
Na de mi is az a Vantablack? Szén nanocsövek vertikális sorba rendezésével létrehozott bevonat, ami jelenleg a földön található legsötétebb anyag, melynek első 2014-ben létrehozott változata a fény 99,96%-át képes elnyelni. Megalkotása után 2 évvel később 2016-ban elkészült a második verzió is, ami már annyira kevés fényt vert vissza, hogy nem is voltak képesek azt hitelesen lemérni. Nem meglepő módon elsődlegesen az űrtechnikában használatos, de emellett objektívek és egyéb fénytechnikai berendezések belső bevonatolására is használják. Látszatra az agy értelmezése szerint hasonló érzetet ad, mintha egy „lyukba” vagy „ürességbe” bámulnánk.
A BMW esetében ez annyit jelent, hogyha ránézünk az újonnan bemutatott VBX6-ra, az úgy néz ki, mintha csak egy számítógéppel alkotott illusztráció lenne. A világ legsötétebb árnyalatába borítva, úgy tűnik, hogy elveszíti háromdimenziós alakját, beleértve az autó legtöbb jellemzőjét. Egyedül a fényszórók, az ablakok, a hűtőrács és egyéb apró részletek sejtetik, hogy milyen autót is láthatunk.
A Vantablack tekintetében a fotósoknak sincs egyszerű dolguk, mivel nincs visszavert fénye az autónak, amit gépeikkel leképezhetnének, így mindhiába akármilyen megvilágítás, az autó csak egy kétdimenziós homogén felületként fog kirajzolódni. Hogy ezt a problémát kicsit javítsák, a BMW esetében a VBx2 bevonatot használták, ami 1%-os fényvisszaverő képességgel rendelkezik, így már azért, ha kicsit jobban megnézi az ember, akkor nehezen, de kivehetőek az X6-os forma jellegzetes vonalai.
„Rájöttünk, hogy nem működne, ha az eredeti Vantablack anyagot visszük fel, mivel a néző elvesztette volna a háromdimenziós érzékének értelmét” – mondta Ben Jensen, a Vantablack feltalálója, és a Surrey NanoSystems alapítója. „” Nagyon jól működött az autó mérete, jellegzetes alakja és az impozáns megjelenése miatt” – folytatta. „A VBx2 annak egy százalékos visszaverő képességével éppen csak sejteti a formavilágot.” „De egy formatervezés nélküli hagyományos autóra való felhelyezése valószínűleg levont volna a végeredményből” – mondta Jensen.