Kezdőlap Hírek Hajók Jachtkalandok

Jachtkalandok

366
0
Jacht szállítás

Keskeny csatornák, vidéki utak és alacsony hidak – ez csak néhány a hihetetlen kihívások közül, amelyekkel a gigajachtoknak a szállítás során szembe kell nézniük.


A világ legnagyobb szuperjachtjai nem csak olyan csillogó kikötőkben kötnek ki, mint Monte Carlo vagy St. Tropez. Gyakran olyan hajógyárakban építik őket, amelyek nincsenek az óceán közelében. Ahogy a szuperjachtok egyre nagyobbak lettek, a tengerre szállításuk logisztikája is egyre nagyobb kihívást jelentett. A hajógyárban töltött három-négy évnyi építés után a kiszállítás az utolsó körömrágós rész. Az úszó palotákat csatornán, folyón és közúton szállítják. Hidak alatt, kis falvakon és vidéki utakon haladnak – néha csak pár centivel az út szélétől.
Tom van Oossanen fotós nemrégiben légi felvételeket készített a Feadship 94 méter hosszú Project Viva szuperjachtjáról, amint a keskeny holland csatornákon több kilométert tesz meg a hajógyár Kaag-szigeti létesítményéből a rotterdami Északi-tengerre vezető úton.
Jacht szállításA közel egy futballpálya hosszú és 14 méter széles Project Viva mindössze néhány méterrel volt keskenyebb, mint a csatornák egyes részei. A 27 méter magas hajó eltörpült a háromemeletes házak, épületek és szélmalmok mellett, amelyek az utat szegélyezték. De bármennyire is őrültnek tűnnek a képek, az egyedi jachtok építője nem az egyetlen hajógyár, amely ilyen hihetetlen szállítási útvonalakra támaszkodik.
Van Oossanen elmondta: “Minden szuperjachtot csak egyszer szállítanak át a csatornákon, és én szeretek jelen lenni, hogy tanúja legyek ennek”.
Jacht szállításA legnagyobb Feadship, amely valaha is áthaladt a csatornákon, a 101 méter hosszú Symphony, de a Project Viva a leghosszabb Feadship, amelyet Van Oossanen lefilmezett az útvonal teljesítésénél. Méretéből adódóan a Viva-t hátul és elöl pontonokra kellett emelni, és vontatóhajóval navigálni, hogy ne akadjon el a sárban.
“Egy egész napba telt, amíg csak a pontonokra fel tudták rakni” – mondja Van Oossanen, aki három napon át követte a hajót egészen a csatornák legszűkebb szakaszáig, Goudánál. “Néha egy egész órába telt, hogy csak egy híd alatt áthaladjon”.
A holland Heesen hajógyár szintén csatornán keresztül szállítja jachtjait az oss-i létesítményéből az Északi-tengerre, ahol tengeri próbáknak vetik alá őket. Az útvonal 11 olyan alacsony híd alatt halad át, hogy a jachtok árbocát le kell venni. A műveleteket csak apálykor lehet elvégezni. A Heesen szállító személyzet akár meg is érintheti a hidak alját, amikor a jacht áthalad alattuk.
De nem minden elképesztő szállítási utat határoz meg egy hajógyár elhelyezkedése. Néha a célállomás a mérvadó. Amikor az Abeking & Rasmussen elindult, hogy a 75 méter hosszú Elandess szuperjachtot a német hajógyárból kiszállítsa, a tulajdonos kifejezett kívánsága az volt, hogy a londoni Temze folyóra szállítsák.
Jacht szállítás“Projektvezetőnk, André Jonker a legénységgel együtt áthajózta a jachtot Brémából Londonba, és a London szívében lévő kikötőhelyen adta át a tulajdonosnak” – mondta Verena Henk marketingmenedzser. “Éppen mielőtt az Elandess elérte volna a kikötőhelyét, az Aviva szuperjacht történetesen pont szemben horgonyzott le. Hihetetlen volt látni”.
A Lürssen jachtjai a brémai és rendsburgi telephelyekről folyami úton is közlekednek. “A brémai hajógyárból az Északi-tengerig tartó út négy-öt órát vesz igénybe” – mondta Sylke auf dem Graben, a Lürssen marketingvezetője.
Egy jacht navigálása a csatornán kihívást jelent, de legalább a hajó a vízben van. A brit Fairline építő cég közúton szállítja jachtjait. Az útvonal az oundle-i gyárból a keleti partvidékre vezeti a hajókat, ami 93 mérföldes útvonal, amely többnyire vidéki utakon halad. Vannak közvetlenebb útvonalak is, de ezeken alacsony, 15 láb magas hidakkal kell számolni, amelyek megakadályozzák, hogy a 33 tonnás hajók áthaladjanak alatta.
Az útvonal az oundle-i gyárból a keleti partvidékre vezeti a hajókat, ami 150 kilométeres útvonal, amely többnyire vidéki utakon halad. Vannak közvetlenebb útvonalak is, de ezeken alacsony, 4,5 méter magas hidakkal kell számolni, amelyek megakadályozzák, hogy a 33 tonnás hajók áthaladjanak alatta. A brit Fairline építő cég közúton szállítja jachtjait.