Kezdőlap Hírek Autók Megújult a Jaguar XF

Megújult a Jaguar XF

66
0
Jaguar XF

A dinamikus új Jaguar XF Sedan és XF Sportbrake modellek átdolgozott külső megjelenést, valamint új, minőségi anyagokat és tökéletesen integrált, mindig naprakész, online kapcsolatot biztosító technológiákat nyújtó, vadonatúj belső teret kínálnak. Az új XF a modern brit formatervezés és mérnöki fejlesztés legjavát testesíti meg.


Az autó szélesebbnek hat, ami részben a nagyobb, mélyebbre nyúló légbeömlőkkel szerelt, új első lökhárítónak is köszönhető. Szintén ezt az optikai hatást erősíti a szélesebb első hűtőmaszk, amelynek rácsmintázatát a Jaguar tradicionális logója ihlette.

Jaguar XFA kerékdob légkivezető nyílásokat mostantól az ikonikus Leaper embléma díszíti. A szintén teljesen új, karakteres dupla ‘J’ nappali világítással szerelt, rendkívül keskeny, négy elemből álló, teljes LED-es fényszórók opcióként pixel LED technológiával is elérhetők.
A modell minden felszereltségi szintjén prémium LED technológiát találunk, az SE és HSE modellek automata fényszórókkal érkeznek, intelligens fényszóró asszisztenssel kiegészítve.
Az autó farkialakítása is megújult: a szélesebb hátsó lökhárító és a karosszéria színére fényezett felső lökhárítóbetét optikailag leülteti a járművet. Az XF Sedan hátsó lámpatestei sötét keretet kaptak.
Jaguar XFAz utasok kényelméről és egészségéről fejlett technológiák széles választéka gondoskodik. A minden modellhez külön rendelhető utastéri levegő ionizálás jobb légminőséget szavatol a beltérben: a ’Nanoe’ technológia eltávolítja a levegőből az allergén anyagokat, valamint semlegesíti a kellemetlen szagokat. A rendszer 2.5 PM szűrője felfogja a különösen apró (akár 2.5 PM szemcseméretű) részecskéket, ezzel egészségesebbé és kellemesebbé téve az utasteret. A rendszer aktiválásához elég megnyomni a ‘Purify’ gombot.
Jaguar XFA 204 lóerős dízelmotor legnagyobb forgatónyomatéka 430 Nm. Az erőforrás mild hybrid rendszeréhez tartozó, a motortérben elhelyezett szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor (BiSG) képes visszanyerni a lassításkor, illetve fékezéskor rendszerint elvesző energiát, amelyet aztán a csomagtartó padlója alá beépített, 48 voltos lítium-ion akkumulátorban tárol. Az így eltárolt energiát felhasználva a rendszer gyorsításkor besegít a belső égésű motornak, illetve finomabban, gyorsabban működő start/stop rendszert biztosít.
Jaguar XFAz új 204 lóerős MHEV dízelmotor 7,6 másodperc alatt gyorsítja álló helyzetből 100 km/óra sebességre a hátsókerék-hajtású XF Saloon modellt; a CO2-kibocsátás akár 130 g/km, az üzemanyag-fogyasztás 4,9 l/100km. Az XF Sportbrake AWD kivitel 8,0 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet, CO2-kibocsátása akár 137 g/km, üzemanyag-fogyasztása 5,2 l/100km. Mindez kedvező üzemben tartási költségeket jelent, ráadásul a motor nem csupán 24 lóerővel erősebb, mint a kifutó, 180 lóerős dízelmotor, de 13%-kal alacsonyabb károsanyag-kibocsátással és 14%-kal kisebb üzemanyag-fogyasztással is működik (hátsókerék-hajtású XF Saloon esetén.)