A magyar kormány bejelentését követően, miszerint a tisztán elektromos meghajtású gépjárművekre megújítja az állami támogatást, a Nissan magyarországi importőre arra a döntésre jutott, hogy a bejelentett 2 500 000 forint támogatást kiegészíti további 1 800 000 forinttal. Így a tisztán elektromos Nissan LEAF 4 300 000 forinttal alacsonyabb áron vásárolható meg mint korábban. Az új kedvezményes ára a LEAF-nek 8 190 000 Ft lett, és ráadásul ezért az árért a vásárlók egy nagyon jól felszerelt autót kapnak.
Több opciós felszereltség is választható az autóhoz úgy, hogy az autó ára még akkor sem lépi át a 11 milliós támogatási összeghatárt. Ilyen például az intelligens 360 fokos parkolókamera, az első és hátsó parkoló radar, valamint a fűthető bőr kormánykerék, fűthető első és hátsó ülések.
A LEAF egyik előnye a legtöbb hasonló árkategóriájú elektromos autóhoz képest a méretéből fakad: kényelmesen elfér benne 5 felnőtt és 400 literes a csomagtere. A másik előnye pedig megbízhatóságában rejlik. Ezt igazolja, hogy már 10 éve gyártja a Nissan, és közel fél milliót értékesítettek belőle világszerte. A statisztikák szerint a vásárlók elégedettsége kiemelkedően magas: a New Car Buyer Survey (nemzetközi autóipari piackutató cég) szerint a válaszadók 92%-a azt a választ adta, hogy nagyon elégedett az autójával – ez pedig messze az iparági átlag felett van. A modell sikerességét mi sem bizonyítja jobban mint, hogy az itthoni kezdetek óta, 2013-2019-es időszakban, minden egyes évben a kategóriájában piacvezető volt Magyarországon.
A Nissan már hosszú ideje dolgozik az eMobilitás népszerűsítésén és üdvözli az új állami támogatást. Az új támogatás bizonyára lendületet ad az elektromos autók magyarországi terjedésének, melynek köszönhetően javul a városok levegő minősége és a zajszennyezettség is csökken. Továbbá az elektromos autó vásárlók nemcsak a környezetet kímélik, hanem a pénztárcájukat is. Számos olyan cikk és videó született
a Nissan LEAF-ről, hogy 5-7-10 év használat alatt szinte alig kellett költeniük a tulajdonosoknak. Nemcsak, hogy sokkal ritkábban romlik el az autó, de a kopó-forgó alkatrészeket is ritkábban kell cserélni (pl. a fékbetétek, mivel a regeneratív fékrendszer motorféken keresztül fékez).
A Nissan LEAF jelen konstrukcióban elérhető változata 40 kWh-s akkumulátorral rendelkezik, mely 270 km-t (WLTP) tud megtenni egy töltéssel, amely már a legtöbb vásárlónak elegendő a napi használathoz. A 62 kWhs változat csak a taxi támogatásra jogosult, illetve a nem személyszállítással foglalkozó cégeknek, az 500 000 Ft állami támogatás vehető igénybe. Hasonlóan a Nissan e-NV200 is, amely egyébként kiválóan illeszkedik a taxi felhasználási igényekhez.
Reizer Levente, a Nissan magyarországi Elektromosautó Termékmenedzsere szerint “A bevezetett 1,8M forintos kedvezmény mutatja az egyértelmű elkötelezettségünket az elérhető árú tisztán elektromos autók iránt. Nagy várakozással tekintünk a jövőbe, és bízunk benne hogy az állami ösztönző az általunk kiegészített támogatással arra buzdítja majd az autóvásárlás előtt állókat, hogy váltsanak tisztán elektromos meghajtásra. Mindezzel nemcsak a környezetért tehetnek, hanem átélhetik az elektromos autók adta vezetési élményt is.”
“Elkötelezettségünknek itt nincs vége. A Nissan részt vesz egy NEXT-E nevű Európai Uniós nagyprojektben, amelynek köszönhetően a régió 6 országában a fő autópálya szakaszok le lesznek fedve villámtöltőkkel. Szám szerint 250 db villám és ultra-gyors töltők kerülnek telepítésre. Korábban is támogatta a Nissan az elektromos autó infrastruktúra fejlesztést, viszont a NEXT-E, többek között a MOL és az E.ON-nak köszönhetően áttörő eredményeket hoz majd, az ország és a régió átjárhatóságában. A töltők nagy része várhatóan már 2020 végére működni fognak. További információk: https://next-e.eu/”