Kezdőlap Hírek Hajók Project Elektra – az új hibrid szuperjacht

Project Elektra – az új hibrid szuperjacht

223
0
Project Elektra

2017-ben Heesen bemutatta a világ első, hibrid hajtóművel rendelkező jachtját. A holland hajógyár lépett egyet és bemutatta második hibrid hajóját az 5000 alumínium FDHF osztályból.

Project Elektra

A Projekt Electra névre hallgató jacht keskeny, modern hajó, lenyűgöző 163 méteres hosszal. Frank Laupman és az Omega Architects felelős az Electra alumínium testéért és felépítéséért, a közel vertikális íjért, hosszú vízvonaláért, éles vonalaiért és nagy kiterjedésű üvegfelületeiért, mely futurisztikus érzetet ad a jachtnak.

Project Elektra

A nagyszerű elrendezés a kültéri lakórészekre helyezi a hangsúlyt.

Project Elektra

A tágas napozóterasztól a jakuzzival a kültéri étkezőig a hídon a jacht minden négyzetcentiméterét úgy tervezték, hogy a vendégek hatalmas adag D-vitaminhoz jussanak, míg a tengeren hajóznak.

Project Elektra

Az Electra modern belső tere az olasz tervező, Cristiano Gatto keze munkája és fantasztikus luxust kínál.

Project Elektra

A mennyezetig húzódó ablakok rengeteg természetes fényt engednek be, míg az okosan megtervezett alacsony szekrények garantálják a zavartalan óceáni kilátást. Az egyedi bútorok természetes ívei kontrasztosak a sötét tölgy padlóval és a halvány színpalettával. A hajó fő lépcsősora a belső tér gyöngyszeme.

Project Elektra

A jacht 12 vendégnek ad helyet hat szobában, mindhez saját fürdőszoba tartozik. A fő lakosztály a fő fedélzeten található és egy hatalmas szobából, irodából és márványozott fürdőszobából áll. A többi vendég az alsóbb fedélzeten élvezheti a VIP lakosztályokat, melyek között két ikerágyas és két dupla ágyas is megtalálható, közvetlen hozzáféréssel a konditeremhez és szaunához.

Project Elektra

Mint nővére, az Electra is környezetbarát hibrid meghajtórendszerrel van felszerelve, mely biztosítja a csendes és üzemanyag-hatékony hajózást. A négy különböző hajózási móddal a jacht minden szituációra felkészült, a hibrid mód választásával akár 9 csomóval is haladhat, a két vízhűtéses elektromos motor csupán 46 decibellel terheli a környezetet, mely felér egy csendes esővel.

Project Elektra

A környezetkímélő mód kedvező üzemanyag-felhasználást és akár 12 csomós sebességet kínál a fő motor be- és a generátorok kikapcsolásával.

Project Elektra

A hagyományos hajózási móddal akár 15 csomós sebességet is elérhetünk a dízel motorok hajtotta propellerek által, a generátorok pedig a jacht elektromos igényeit elégítik ki. Végül a Boost móddal 16.3 csomós csúcssebességet érnek el a generátorok hajtotta motorok és a fő motor kombinációja.

Project Elektra

Miután rendszereit engedélyezik, a Project Electra intenzív tengeri tesztelés alá esik az Északi-tengeren és 2020 áprilisára tervezik a szállítást.