A világ egyik vezető kamion és busz gyártójaként a svéd Scania az AXL tanulmányán keresztül szeretné bemutatni, hogy milyenek is lesznek a jövő önvezető kamionjai.
A Scania a nehéz önjáró dömperének tervezése során a ma is használt moduláris rendszerét alkalmazta. „Az AXL koncepcióval jelentős lépést teszünk a jövő intelligens közlekedési rendszerei felé, ahol az önjáró járművek fontos szerepet fognak játszani” – nyilatkozta a cég ügyvezető igazgatója, Henrik Henriksson. „Folytatni fogjuk a koncepciók fejlesztését, hogy bemutathassuk azt mire is képes napjaink technológiája.”
Napjainkban az iparág szereplői arra törekszenek, hogy fenntarthatóbbá tegyék a közúti áruszállítást, ezért nem lehet figyelmen kívül hagyni az önvezető járműveket.
A bányák és a nagy építési területek pedig ideális környezetet jelentenek ezen járművek számára, hiszen ezek jól körül határolt, ellenőrzött területek, ahol az AXL-hez hasonló önvezető járműveket hatékonyan felügyelheti és irányíthatja egy mesterséges intelligenciával felvértezett logisztikai rendszer.
A Scania már korábban is jelentkezett önvezető kamion tanulmánnyal, az AXL azonban egy új szintet jelent. A korábbi változatoknál a svéd mérnökök még megtartották a kamion fülkéjét, meghagyva annak a lehetőséget, hogy biztonsági okokból emberi sofőrt alkalmazzanak, az AXL-nél azonban már nincs fülke, ami jelentősen megváltoztatja a játékot.
„Az önvezető járművek jelentős fejlődésen mentek keresztül az elmúlt években, de még mindig nincs mindenre válaszunk, az olyan koncepciók, mint amilyen az AXL is azonban új területekre visznek el bennünket, és közben örült sebességgel folytatjuk a tanulást” – tette hozzá Claes Erixon a cég kutatás, fejlesztési osztályának a vezetője.