Fosszilis energiaforrások és hatalmas akkumulátorok helyett az Eather One a szárnyai és a géptest által termelt súrlódási energiát használja fel a meghajtáshoz. Ez egyfajta megújuló, igény szerinti energiaforrás.
A legfrissebb trend a repülés üzletágában a következő generáció elektromos és hibrid repülők megalkotása, a nagy versenyben pedig az a kérdés, hogy a fizikai ismert törvényei vajon támogatják-e az Eather One-t.
Michal Bonikowski tervező koncepciója valószínűleg négy vagy öt generációval a mostani gondolkodás előtt jár, őt az Airbus Maveric Conceptje inspirálta. “ Annak a repülőgépnek az egyedi kialakítása több helyet biztosít a kabinban” – mondta. “Sokat gondolkodtam róla mostanában és kíváncsi lennék, mit történne, ha egy nagy cég szeretne egy elektromos gépet építeni.”
Amit a varsói dizájner kitalált, valószínűleg forradalmasítaná a légiközelekdést. Az Eather One a súrlódási energiát használja elsődleges energiaforrásként, mint megújuló, igény szerinti energiaforrást.
Az Eather One úgy néz ki, mint egy jövőből visszatért repülő, a legfontosabb különbség pedig közte és egy modern hibrid repülő között, a szárnyakba épített triboelektromos nanogenerátorok. A nanogenerátorok a mechanikai energiát közvetlenül elektromos energiává alakítják. A repülőnek így nincs szüksége sem üzemanyagtartályra, sem hatalmas akkumulátorokra, mert az elektromosságot közvetlenül a levegőmolekulákból nyeri a troposzférában és a sztratoszférában.
Az Eather One magas sebesség elérésére képes, Bonikowski ötlete szerint a szárnyakból és géptestből származó súrlódási energia által generált elektromos energia hajtja az elektromos motorokat és az újratölthető akkumulátorokat. Így kisebb akkumulátorokra lesz szüksége, mint azok a repülők, melyek tároló akkumulátorokkal működnek.
Bonikowski szerint néhány akkumulátorra azért szüksége lesz arra az esetre, amikor nagyon kicsi a súrlódási energia, mint például felszálláskor vagy landoláskor.
A koncepció talán sosem kerül megépítésre és fog felszállni, hacsak nem egy sci-fiben, viszont nagyon jól szemlélteti, hogyan lehet másként gondolkodni. “Igazán élvezem a repülés forradalmasításának minden kísérletét” – nyilatkozta Bonikowski.