Kezdőlap Hírek Hajók Az óceán madara

Az óceán madara

576
0
Oceanbird

Az „Óceáni madár” névre keresztelt hajó azt ígéri, hogy 90%-kal csökkenteni tudja a teherhajózás károsanyag kibocsátását.


A svéd Wallenius Marine cég bemutatta az „Óceáni Madarat” – egy innovatív vitorlás teherhajót, amely állítása szerint 90% -kal csökkenti a transzatlanti utazás károsanyag kibocsátást, és egyszerre akár 7000 autó szállítására is képes. A hajó 200 méter hosszú, 40 méter széles és 100 méter magaságba tör, illetve öt darab egyedi kialakítású szárnnyal van felszerelve, amelyek emlékeztetnek a repülőgépeken találhatókra. Egy transzatlanti átkelés számára megközelítőleg 12 napot vesz igénybe a jelenlegi 7 nap helyett, amelyet a most használatban lévő teherhajók átlagos menetideje.
OceanbirdInnovatív technológiájának köszönhetően a „madárka” lehetővé teszi a nagy óceánjáró hajók szélenergia általi meghajtását. „A vízen kivitelezett áruforgalom a globális kereskedelem meghatározó eleme, és az összes szállításra kerülő áru mintegy 90% -át teszi ki, de természetesen ennek megfelelően hozzájárul a károsanyag kibocsátáshoz is” – nyilatkozta Per Tunell, a Wallenius Marine ügyvezető igazgatója.

Oceanbird„Kiemelt, sőt kritikus fontosságú, hogy a hajózás fenntarthatóvá váljon és tanulmányaink azt mutatják, hogy a szél az óceáni szállítmányozás legérdekesebb energiaforrása, ebből fakadóan az Óceáni Madár 80 méter magas szárnyvitorláival a jövő környezetbarát óceánjáró teherszállítóit fejlesztjük.”
Ez a hajó egy jelentős technikai kihívást tartogató projekt, ahol a „gerincoszlop” és a hajótest egyetlen egységként működik, hogy a lehető leghatékonyabban „befogja”, hasznosítsa a szelet. A hajótestet egy nagyméretű, vitorlás teherhajóhoz tervezték, és minden egyebet ebből fejlesztettek ki; A sebesség, a kormányzási technológia, a hajótest alakja és megjelenése, valamint a kötélzet kialakítása és kivitelezése, mind kifinomult aerodinamikai és a hajógyártási megoldások együttes alkalmazása nyomán jött létre.
OceanbirdAz Óceáni Madár koncepciót valójában kifejezetten nagyméretű hajók számára fejlesztik ki, amelyek hatalmas mennyiségű, nehéz rakományokat mozgatnak meg hosszú szállítmányozási útvonalakon. A szárnyvitorlák fém és kompozit keverékéből készülnek el és körülbelül 80 méter magasak lesznek, kétszer akkorák, mint a manapság használatban lévő legnagyobb vitorláshajók. Lehetséges lesz majd a szárnyas vitorlák úgynevezett „zátonyozása”, azaz kiterjedésük csökkentése, azáltal, hogy a szárnyvitorlák magassága maximum 60 méterrel csökkenthető. A hajót természetesen mindemellett motorokkal is felszerelik, amelyek lehetővé teszik számára a kikötői manőverezést, valamint egy esetleges vészhelyzetben is megoldásul szolgálnak. Az prototípus egy teherhajó lesz, de a fent említett koncepció könnyedén alkalmazható minden egyéb típusú hajóra, például a szállodahajókra is.