A PEUGEOT 508 berline és SW változatával a PEUGEOT a vadonatúj PEUGEOT SPORT ENGINEERED termékvonal első modelljét mutatja be. A sportosság és a csúcstechnológia ötvözésével a PEUGEOT új értelmezését adja a teljesítmény fogalmának, bevezetve az új, felelős teljesítményt, a márka elnevezésével élve a Neo-Performance-ot. Az új termékvonal megkülönböztető jegyei közül a három kriptonitzöld oroszlánkarom a PEUGEOT SPORT új arculatát idézi, az első fényforrások a szériamodelleket, a hátsó fényszórók pedig a legendás PEUGEOT 504 Coupé.
A 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED igazi kvintesszenciáját adja a PEUGEOT SPORT fejlesztőmérnöki tudásának, amely már számtalan alkalommal tette le névjegyét az autósport különböző színterein olyan nemzetközi versenysorozatokban, mint a WRC (rali világbajnokság), a DAKAR, a Pikes Peak vagy a WEC (Word Endurance Championship).
Az új termékvonal bevezetésével egyidejűleg a PEUGEOT azt is bejelentette, hogy 2022-től visszatér a WEC szériába, egészen pontosan az LMH (Le Mans Hypercar) kategóriába. PEUGEOT SPORT PERFORMANCE Az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED a PEUGEOT valaha volt legerősebb szériamodellje. A motor összteljesítménye 360 LE, össznyomatéka pedig 520 Nm, köszönhetően a belsőégésű és az elektromos meghajtás együttműködésének. Utóbbi jelentősen hozzájárul az autó robbanékonyságához is.
Álljon itt néhány, a márka számára történelminek számító adat:
Gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra: 5,2 mp,
1000 m álló helyzetből: 24,5 mp,
Gyorsulás 80-ról 120 km/h-ra: 3 mp,
Végsebesség: 250 km/h (elektronikus rásegítéssel).
A vezetés élménye a PEUGEOT történelmi öröksége, ezért is döntöttek úgy a PEUGEOT SPORT mérnökei, hogy átalakítják a PEUGEOT 508 alvázát, így nyújtják a legkiválóbb kompromisszumot a kényelem és a dinamikus vezetés között
A 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED 360 lóerős összteljesítményét a belsőégésű motor és a két – elöl, illetve hátul elhelyezett – elektromos motor együttes munkája adja. A négykerék-meghajtás időjárástól és útviszonyoktól függetlenül optimális vezethetőséget biztosít. Összesen öt vezetési mód közül választhatunk a középkonzolon található gomb segítségével:
Electric : a 100%-ban elektromos üzemmód élvezetes velejárói a tökéletes csend, a WLTP protokoll szerinti 42 km hatótáv, a szabad behajtás a korlátozott forgalmú városi zónákba és a csak az elektromos motoroknál tapasztalható hihetetlen gyorsulás, mindezt 0 és 140 km/h sebesség között.
Confort : egyfajta köztes üzemmód, puha futóműbeállításokkal, az igazán kényelmes autózás jegyében,
Hybrid : a rendszer helyzettől függően automatikusan vált a belsőégésű és az elektromos motor között, mindig az optimális fogyasztást tartva szem előtt,
Sport : a 360 lóerő maximális kihasználása, remek vezetési élmény! Ez a vezetési mód a kormányzást, a futóművet, a gázpedál viselkedését és a motor működésének kijelzését egyaránt vezérli. A belsőégésű motor folyamatosan tölti az elektromos motor akkumulátorát, hogy a maximális teljesítmény minden pillanatban rendelkezésre álljon.
4WD : maximális motorerő rossz tapadási viszonyok között is. A hibrid technológia tekintetében az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED már élvezheti a PEUGEOT tapasztalatait, amelyeket a PEUGEOT 3008 HYBRID/HYBRID4 és a PEUGEOT 508 HYBRID bevezetésével szerzett.
Ehhez járul hozzá a PEUGEOT SPORT tapasztalata a hibrid meghajtású versenyautók világából. A töltési lehetőségek a mindennapi élet minden lehetséges szituációjához rugalmasan alkalmazkodnak:
szabványos hálózati csatlakozóval kevesebb mint 7 óra alatt,
16 amperes csatlakozóval 4 óra alatt,
32 amperes Wall Boksz segítségével kevesebb mint 2 óra alatt tölthető fel.